خبرگزاری کار ایران

ورود بیش از ۲۵ هزار گردشگر خارجی از طریق گمرک شیراز به کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۶۶۳

همچنین ۳۱۴ هزار و ۴۰۴ تن کالا به ارزش بیش از ۱۴۱ میلیون و ۹۵۵ هزار دلار طی هفت ماهه سال جاری از گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۰ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۳۸ درصد رشد داشت.

مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: بیش از ۲۵ هزار گردشگر خارجی در هفت ماهه امسال از طریق گمرک شیراز وارد کشور شدند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، سکینه سیاحی افزود: همچنین ۳۱۴ هزار و ۴۰۴ تن کالا به ارزش بیش از ۱۴۱ میلیون و ۹۵۵ هزار دلار طی هفت ماهه سال جاری از گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۰ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۳۸ درصد رشد داشت.

وی گفت: کالاهای مذکور به ۳۸ کشور جهان از جمله عراق، امارات متحده عربی، قطر، آلمان، مصر، افغانستان، سوریه، پاکستان، اتریش و ترکمنستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان فارس اظهار داشت: طی این مدت ۴۶ هزار و ۴۰۵ هزارتن کالا به ارزش ۲۱۷ میلیون و ۲۴۹ هزارو ۱۲۵ دلار نیز از طریق گمرکات این استان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیثوزن و ارزش به ترتیب ۵۴ و ۳۱ درصد افزایش نشان می دهد.

سیاحی با اشاره به تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی استان، گفت: طی ۷ ماهه امسال جمعا ۲۴۱ هزار و ۲۸۴ مسافر وارد و ۲۳۴ هزار و ۹۲۴ مسافر از طریق مرز مزبور از استان خارج شدند.

یادآوری می شود، بیش از ۲۵ هزار نفر از مسافران ورودی به استان فارس را گردشگران خارجی تشکیل می دادند.

وی افزود: در این مدت تعداد ۶ هزار و ۴۷۶ بسته هدیه و سوغات به ارزش بیش از ۴۲ هزار دلار وارد و ۲ هزارو ۸۶ بسته به ارزش بیش از ۳۰ هزار دلار صادر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز