خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص فرآورده های گوشتی خوکی

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۷۰۸

با توجه به اینکه ژلاتین مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری برای واردات نیست، لذا واردات آن تحت نظارت این سازمان نمی باشد و تاکنون هیچ نهاد یا شرکتی برای صدور گواهی حلال از سوی سازمان ملی استاندارد ایران تائید صلاحیت نشده است.

سازمان ملی استاندارد ایران از سال ۱۳۸۷ در خصوص محصولات حلال، فعالیت گسترده ای از جمله تدوین استانداردهای حلال و تصویب نشان حلال توسط شورای عالی استاندارد را انجام داده و در حال حاضر نیز تدوین استانداردهای نهاد گواهی کننده حلال(C. B)، اعتباربخشی نهاد گواهی کننده(A. B)، ایجاد سازوکار مناسب اجرای استانداردهای حلال و عملیاتی نمودن این مکانیزم برای اجرای کامل ضوابط و اطمینان لازم در زمینه کنترل مواد غذایی با نشان حلال را در دستورکار خود قرار داده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان ملی استاندارد، در پی انتشار اخباری مبنی بر واردات گوشت و یا ژلاتین خوکی، دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل اعلام کرد: سازمان ملی استاندارد ایران از سال ۱۳۸۷ در خصوص محصولات حلال، فعالیت گسترده ای از جمله تدوین استانداردهای حلال و تصویب نشان حلال توسط شورای عالی استاندارد را انجام داده و در حال حاضر نیز تدوین استانداردهای نهاد گواهی کننده حلال(C. B)، اعتباربخشی نهاد گواهی کننده(A. B)، ایجاد سازوکار مناسب اجرای استانداردهای حلال و عملیاتی نمودن این مکانیزم برای اجرای کامل ضوابط و اطمینان لازم در زمینه کنترل مواد غذایی با نشان حلال را در دستورکار خود قرار داده است.

این گزارش می افزاید: با توجه به اینکه ژلاتین مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری برای واردات نیست، لذا واردات آن تحت نظارت این سازمان نمی باشد و تاکنون هیچ نهاد یا شرکتی برای صدور گواهی حلال از سوی سازمان ملی استاندارد ایران تائید صلاحیت نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز