خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در گفت وگو با ایلنا:

تیسکو تا پایان ۹۶ به بازار می‌آید

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۴۷۱

در حال حاضر ظرفیت خودروسازی کشورمان با دو شرکت سایپا و ایران خودرو دو میلیون خودرو است که تیکسو این ظرفیت را به ۳ میلیون در سال می‌رساند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه گروه خودروسازی تیسکو تولید خود را تا پایان سال ۹۶ وارد بازار می کند، گفت: برای شرکت خودروسازی تیسکو در چابهار که همان قطب سوم خودروسازی کشور محسوب می شود ۱۰ فاز تعریف شده است که فاز صفر آن ارائه شده است.

حامدعلی مبارکی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ادامه داد: در فاز آخر آن یعنی فاز ۱۰ این پروژه تولید یک میلیون خودرو در سال پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خودروسازی در کشور باید به ۳ میلیون خودرو در سال برسد، گفت: در حال حاضر ظرفیت خودروسازی کشورمان با دو شرکت سایپا و ایران خودرو دو میلیون خودرو است که تیکسو این ظرفیت را به ۳ میلیون در سال می‌رساند.

مبارکی با اشاره به نام شرکت خودروسازی تیسکو، اذعان داشت: نام شرکت خودرو سازی تیسکو الهام گرفته از روستای قدیمی تیس با قدمت ۳ هزار سال در چابهار است.

رئیس منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه در مرحله اول آن ۱۰ هزار خودرو تا پایان سال ۹۶ به صورت مونتاژ تولید می شود، ادامه داد: بنابراین براساس برنامه در پایان همان سال نیز محصولات تولیدی را وارد بازار می‌کنیم.

وی در مورد مذاکرات تیسکو با شرکت خودروسازی هیوندای کره نیز گفت: هنوز با هیچ شرکتی به توافق و قرارداد نهایی نرسیده ایم اما شرکت خودروسازی هیوندای کره در مذاکرات جلوتر از سایر شرکت های خودروسازی هستند.

همچنین مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از واگذاری ۴۰۰ هکتار از اراضی چابهار به شرکت خودروسازی تیسکو خبر داد و تصریح کرد: کار را شروع کرده‌ایم و قطعا تا اجرا شدن فاز نهایی که فاز ۱۰ است این شرکت برای ۲۰ هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز