خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

همکاریهای برون مرزی در بخش معدن و صنایع معدنی توسعه می یابد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۲۹۲

فعالیت های برون مرزی در بخش معدن و صنایع معدنی یکی از سیاست های این وزارتخانه است و در این خصوص با کشورهای همسایه وارد مذاکره شده ایم.

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: فعالیت های برون مرزی در بخش معدن و صنایع معدنی یکی از سیاست های این وزارتخانه است و در این خصوص با کشورهای همسایه وارد مذاکره شده ایم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت زاده پیش از ظهر شنبه در مراسم امضای قرارداد طراحی پایه و انتقال دانش فنی طرح نفلین سینیت سراب آذربایجان شرقی، اظهار داشت: توسعه صنعت آلومینیوم از برنامه های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی افزود: محدودیت دستیابی به مواد اولیه در این زمینه موجب شد تا این طرح با ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن پودر آلومینا به مورد اجرا گذاشته شود.

نعمت زاده اضافه کرد: کارخانه آلومینای جاجرم که سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن پودر آلومینا تولید می کند، باید توسعه یابد و درعین حال قرارداد استخراج بوکسیت از معادن گینه کوناکری که مدت ۲۰ سال معوق مانده، ضروری است تا فعال شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان ساخت: چنانچه طرحی برمبنای صحیح و اصولی پیاده شود، می توان انتظار داشت تا انتها نیز به درستی ادامه مسیر داشته باشد و این وزارتخانه مصمم به پیاده سازی برنامه ها در یک قالب دقیق با بهره گیری از دانش فنی و مهندسی روز است.

وی افزود: روسیه در زمینه استفاده از نفلین سینیت به منظور تولید آلومینا دارای تجارب لازم است و ایران از تجارب این کشور بهره خواهد گرفت.

نعمت زاده گفت: طرح مزبور در ایران فاقد پیشینه و سوابق لازم است و در واقع کار جدیدی در کشور و منطقه محسوب می شود و دقت لازم را نیاز دارد تا به نتیجه برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز