خبرگزاری کار ایران

بهرامی ارض اقدس در گفتگو با ایلنا:

روسها برای ما فرش قرمز پهن نکرده اند / برای دستیابی به بازار روسیه نیاز به عزم ملی داریم

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۸۳۶

پسته، زعفران و فرش غیر ایرانی بازارهای خارجی را گرفته و برای حضور مجدد در بازار‌ها با مشکل مواجه هستیم.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: با وجود همه تحریم‌ها در سالهای اخیر به لحاظ کمی و کیفی میزان تجارت خارجی افزایش پیدا کرده و به حداکثر خود رسیده است.

محسن بهرامی ارض اقدس، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که در صورت موفقیت در مذاکرات تجارت خارجی ایران را چطور ارزیابی می کنید اظهار داشت: در سال ۹۱ که میزان تحریم‌ها به اوج خود رسید میزان تجارت خارجی به ۲۰ میلیارد دلار و میزان قاچاق هم به همین میزان رسید.

وی با بیان اینکه چه مذاکرات به نتیجه برسد چه نرسد نمی‌توان انتظار داشت به یکباره نرخ دلار از ۳ هزار تومان که به گفته رییس بانک مرکزی در کف خود قرار دارد تغییر چندانی کند، گفت: خوشبختانه تا این لحظه از مذاکرات ماشین صدور قطع نامه بر علیه ایران متوقف شده و به حالت تعلیق درآمده است و بخشی از بانک‌ها که فعالیت نقل و انتقال پول را انجام می‌دهند و بخشی از بنادر و کشتی رانی از تحریم خارج شده‌اند.

بهرامی ارض اقدس تصریح کرد: حضور کشورهای خارجی در کشور و مذاکرات فرامرزی نشان از تاثیرات مثبت در این خصوص دارد و اینکه در حال حاضر خرید قطعات هواپیمای بوئینگ نیز انجام شده نشان می دهد تا همین حد مذاکرات نتیجه بخش بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا تعداد شرکای تجاری ایران محدود است، گفت: سهم عمده تجارت چه قبل از تحریم‌ها و چه بعد از تحریم‌ها با ۹ کشور بوده و ۸۰ درصد صادرات و واردات بجز امارات که استثناء است و به عنوان ری اکسپورت و بارانداز محسوب می‌شود با این تعداد از کشورها انجام شده و در حال حاضر هم کالا‌ها از سایر کشور‌ها به ایران می‌آید.

این عضو اتاق بازرگانی تهران خاطر نشان کرد: بازاریابی نیازمند تبلیغ گسترده و کار مستمر است و در صورتی که قطع نامه هم متوقف شود و تحریم‌ها برداشته شود نمی‌توان انتظار داشت به راحتی کالاهای خود را در بازارهای دیگر بفروشیم زیرا همیشه رقبای دیگر هم در بازارها هستند و این امر کار سختی است.

وی افزود: در حال حاضر پسته، زعفران و فرش غیر ایرانی بازارهای خارجی را گرفته و برای حضور مجدد در بازار‌ها با مشکل مواجه هستیم.

وی همچنین در مورد حضور ایران در بازار روسیه افزود: برای توسعه این بازار نیازمند یک عزم ملی هستیم و به اعتقاد بنده این بازار را هم نباید آسان گرفت زیرا آن‌ها هم برای ما فرش قرمز نیانداخته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز