خبرگزاری کار ایران

آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی صنایع ومعادن

تعداد بیکاران در چند سال آینده به ۸ میلیون نفر می رسد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۴۶۳

کنفرانس ملی کار آفرینی و تولید ملی با حضور شخصیت های سیاسی و اقتصادی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی صنایع‌، معادن و کشاورزی ایران در اولین کنفرانس ملی کارآفرینی و تولید ملی با اشاره به حمایت از کارفرآینان اظهار داشت: عدم حمایت از کارآفرینی یعنی عدم استفاده از پتانسیل ملی و تولید ملی.

وی افزود: تولید ملی یک عنوان است اما فرآیند خیلی از مسائلی است که می تواند رشد را به همراه داشته باشد.
وی گفت: در صورتی که در حوزه اقتصاد نظام تدبیر کشور نظام شایسته و مناسبی نباشد نهضت اتلاف سرمایه را به همراه دارد.

آل‌اسحاق تصریح کرد: کارآفرینی پایش نظام تدبیر و ثبات اقتصادی و روابط بین‌الملل و شفافیت را در دل دارد اما برخورد با فساد و مدیریت هزینه از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

آل‌اسحاق در ادامه با اشاره به ۱۱ شاخص فضای کسب و کار در کشور افزود: هر یک از این شاخص‌ها می تواند منجر به تولید ملی شود اما در نخستین گام باید تعریف درستی از کارآفرینی عنوان شود.

وی گفت: کلیه فرایند نوآور و بهره گیری از فرصت ها با تلاش ها و پشتکار بسیار و پرداخت هزینه ریسک‌ها توفیق طلبی رضایت بخشی و استقلال از صفت‌های یک کارآفرین است. کارآفرینی موجب اشتغال مولد تولید ثروت و توسعه تکنولوژی می شود.

آل اسحاق با بیان اینکه کارآفرین خطر پذیر است افزود: یک کارآفرین دارای قدرت تحمل و خلاقیت و استقلال و کنترل درونی است و به جز خوداشتغالی دیگر اشتغالی را در سطوح مختلف جامعه ایجاد می کند و ایده خلاق را به ثروت تبدیل می کند.

آل اسحاق در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به میزان بیکاران کشور افزود: در صورتی که فارغ التحصیلان چند سال آینده را نیز در نظر گیریم بین هفت تا هشت میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد که حل این مساله نیازمند سرمایه گذاری است.

آل‌اسحاق تصریح کرد: در رابطه با توسعه اقتصادی باید به راه‌های دیگری نظیر حمایتاز کارآفرینی توجه شود که این موضوع هم به دلیل رسیدن به اهداف جشم انداز و هم به دلیل مقابله با تهدیدها ضروری بود.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر افزایش نوآوری ارتقای سطح فناوری و افزایش دانش فنی و همچنین تولید و توزیع اشتغال در درآمد در جامعه و عدالت اجتماعی از مهمترین آثار توسعه محسوب می شود.

آل اسحاق گفت: البته موانعی نیز برای کارآفرینان نیز وجود دارد که باعثعوامل ضدانگیزشی در محیط کسب و کار می شود که از آن جمله ترس از دادن سرمایه شخصی، عدم دستیابی به منابع مالیبرای سرمایه گذاری و موانع اداری شرکت‌های مخاطره پذیر هستند.

وی گفت: در حال حاضر رتبه ایران در فضای کسب و کار از ۱۵۴ به رتبه ۱۳۸ رسیده که این موضوع رابطه مستقیم بین کارآفرین و توسعه امکانات کشور دارد.

وی با اشاره به راهکارهای توسعه کارآ، رینی در کشور افزود: توسعه زیرساخت های ارتباطی و ارائه تسهیلات فنی و کمک ها و حمایت های مالی دولت و ایجاد بانک و مالی پولی دولت از جمله راهکارهای توسعه کارآفرینی است.
آل اسحاق در خاتمه با بیان اینکه مجموعه عوامل داخلی و خارجی و تحریم ها فضا را هزینه‌ساز کرده گفت: کلیه سیاست ها و تدابیر در حال حاضر هزینه‌زا بوده و بهره وری را تا حدود ۴۰ درصد پایین آورده است این در حالی است که برخی از نهادها می توانند در ریسک ایده با یکدیگر مشارکت کنند و هر یک به یک نسبتی سود ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز