خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان چای کشور خبر داد:

تهیه طرح جامع به زراعی باغات چای کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۳۰۴

هدف از اجرای طرح به زراعی باغات چای، حفظ وضعیت موجود باغ‌های چای کشور، حفظ امنیت شغلی و تامین معیشت کشاورزان چایکار، افزایش کیفیت برگ استحصالی، جوان سازی بوته‌های چای و افزایش میزان تولید برگ سبز مرغوب، تعیین پهنه بندی و نقشه عناصر غذایی، انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بهره برداران، حفظ سلامت بوته‌های چای در مقابل تهدیدهای محیطی و ایجاد انگیزه در چایکاران جهت بهسازی باغ‌های چای کشور است.

رییس سازمان چای کشور گفت: انجام عملیات هرس به موقع و فرم دهی بوته‌ها با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های نوین، ضمن اینکه در جوان گرایی و تقویت بخش‌های رویشی و گسترش سطح بوته و تولید جوانه‌های بیشتر و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت نهایی و بالقوه عرصه تولید، تاثیر بسزایی دارد، کاربرد سایر روش‌های بهزراعی از جمله استفاده از روش‌های تلفیقی مبارزه با آفات را آسان‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگارایلنا، محمدولی روزبهان در جلسه چای کشور از تهیه طرح جامع به زراعی باغات چای کشور خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای طرح به زراعی باغات چای، حفظ وضعیت موجود باغ‌های چای کشور، حفظ امنیت شغلی و تامین معیشت کشاورزان چایکار، افزایش کیفیت برگ استحصالی، جوان سازی بوته‌های چای و افزایش میزان تولید برگ سبز مرغوب، تعیین پهنه بندی و نقشه عناصر غذایی، انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بهره برداران، حفظ سلامت بوته‌های چای در مقابل تهدیدهای محیطی و ایجاد انگیزه در چایکاران جهت بهسازی باغ‌های چای کشور است.

وی گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته بهترین زمان انجام عملیات هرس در باغ‌های چای براساس وضعیت بوته که باید در شرایط خواب باشد، مشخص می‌شود که معمولا این زمان اوایل آذر ماه تا اواسط اسفند ماه است. همچنین زمان انجام عملیات تغذیه و داشت نیز بین اسفند تا پایان فروردین سال بعد است. لذا برای انجام انواع عملیات هرس، بازه زمانی ۱۲ آذر تا ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ و برای عملیات تغذیه و داشت بازه زمانی ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ تا پایان فروردین سال ۱۳۹۴ تعیین شده است.

رییس سازمان چای کشور یادآور شد: باتوجه به اینکه امسال مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت انجام عملیات به زراعی باغات چای اختصاص یافته از کشاورزان چایکار انتظار داریم نسبت به عملیات بهزراعی و هرس باغات چای خود اقدام کنند تا فرصت را از دست نداده و قطعا امسال سازمان چای کشور در قالب این طرح اعتبار به زراعی را به کشاورزان چایکار استان‌های شمالی پرداخت خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز