خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت:

کارخانجات ایران برای عراق روغن نباتی تولید می‌کنند

کد خبر : ۲۲۴۹۷۰

افخمی‌راد در دیدار با قائم‌مقام وزیر بازرگانی عراق تأکید کرد: ما به تجارت برد - برد در روابط تجاری‌مان معتقد هستیم و امیدواریم روابط تجاری با کشور عراق به جایی برسد که رضایت دو طرف را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان توسعه تجارت، افخمی‌راد اظهار داشت: بی‌توجهی به مقوله کیفیت و استاندارد پایداری در بازارهای هدف را از بین می‌برد.

قائم‌مقام وزیر بازرگانی عراق نیز در این نشست رییس سازمان توسعه تجارت ضمن تاکید بر اهمیت اصل کیفیت در صادرات ایران به عراق گفت: واردات عراق از ایران بیش از ۵ میلیارد دلار است.

رییس سازمان توسعه تجارت، با اشاره به حجم اندک صادرات عراق به ایران گفت: ما به تجارت برد برد در روابط تجاری‌مان معتقد هستیم و امیدواریم روابط تجاری با کشور عراق با جایی برسد که رضایت دو طرف را به دنبال داشته باشد.

در این دیدار «ولی‌الله افخمی‌راد» با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی ایران در بخش‌های مختلف گفت: در برخی زمینه‌ها ما پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم مثلا کارخانجات ما در تولید روغن نباتی و آرد جوابگوی دو برابر نیاز داخل هستند.

قائم‌مقام وزیر بازرگانی عراق در دیدار با رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به مصرف سالانه ۴۸۰ هزارتن روغن خوراکی، ۹۰۰ هزار تن شکر، یک میلیون تن برنج و دو میلیون تن گندم در عراق از ایران خواست که در تامین سبد غذای عراقی‌ها مشارکت کند.

حبیب‌الموسوی در این دیدار که در دفتر حوزه ریاست سازمان توسعه تجارت برگزار شد، گفت: ما طبق اصولی می‌توانیم اقلام سبد کالایی عراقی‌ها را از ایران تامین کنیم اما قبل از هر چیز باید کالاهای با کیفیت ایرانی شناسایی و معرفی شود.

وی با انتقاد از اینکه یادداشت تفاهم‌های زیادی امضا می‌شود اما تعداد کمی از آنها به مرحله اجرا می‌رسد، گفت: دو کشور عراق و ایران در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی قرابت زیادی دارند و می‌توانند مناسبات خود را در همه این حوزه‌ها گسترش دهند و باید با اتخاذ تدابیری یاددداشت‌تفاهم‌ها را اجرایی کنند.

الموسوی محور دوم مذاکرات خود با رییس سازمان توسعه تجارت را مسائل زیرساختی و سرمایه‌گذاری خواند و گفت: سرمایه‌گذاری در عراق اهمیت بالایی دارد و با استقبال مقامات عراقی مواجه می‌‌شود و تسهیلات مناسبی نیز فراهم است که ایران می‌تواند از آنها به خوبی استفاده کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در عراق سیاست مذهبی رایج است یکی از موارد موفق برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در این کشور سرمایه‌گذاری در صنعت توریسم و ساخت هتل است ضمن اینکه در سایر زیرساخت‌ها هم این شرایط محیا است.

قائم‌مقام وزیر بازرگانی عراق با بیان اینکه ما به تمامی سردمداران صنعت ایران ایمان داریم افزود: با توجه به اینکه ایران دارای دانش و فناوری بالایی است می‌تواند با سرمایه‌گذاری در عراق موفق عمل کند چراکه در عراق زمینه‌ای فراهم است که امکان سرمایه‌گذاری در همه عرصه‌ها را دارد.

وی ایران را کشوری خواند که به صنعتی بودن معروف است و افزود: بررسی تاریخ صنعت ایران نشان می‌دهد که ایران دارای یک اسم و رسم صنعتی در زمینه‌های مختلف نساجی، پتروشیمی، صنایع دستی و صنایع ساختمانی است و این بافت صنعتی ایران برای کشور ما محترم و چشمگیر است.

الموسوی در مورد مسائل زیرساختی کشور متبوعش گفت: با همکاری دو کشور ما می‌توانیم مواد ساختمانی، میلگرد، سیمان، کاشی و سرامیک و اقلام دیگری از این قبیل را از ایران خریداری کنیم و با معرفی شرکت‌های تولیدی فعال و همکاری رایزنان بازرگانی قراردادی در این زمینه منعقد شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز