خبرگزاری کار ایران

رییس خانه کشاورز در گفتگو با ایلنا:

در مزارع جنوب تهران گیاهان دانه دار کشت شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۷۹

نتیجه بررسی‌هایی که از ۳ هزار نمونه آب و خاک در دهه ۶۰ انجام شد، این بود که این آب‌ها حاوی فلزات سنگین است؛ اما پایین‌تر از حد استاندارد.

رییس خانه کشاورز در رابطه با آبیاری زمین‌های کشاوری جنوب شهر تهران با آب‌های آلوده، گفت: مسئله آبیاری زمین‌های کشاورزی جنوب شهر تهران با آب‌های آلوده، در اواخر دهه ۶۰ و دردولت مهندس موسوی مطرح شد که طی دستوری ۳ هزار نمونه از خاک و آب گرفته شد، تا راهکارهایی برای مقابله با این آلودگی‌ها اندیشیده شود.
عیسی کلانتری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص پیگیری‌هایی که در دهه ۶۰ در خصوص آب‌های آلوده انجام شد، اظهار کرد: نتیجه بررسی‌هایی که از ۳ هزار نمونه آب و خاک انجام شد، این بود که این آب‌ها حاوی فلزات سنگین است؛ اما پایین‌تر از حد استاندارد.
وی با اشاره به اینکه پس از این برررسی‌ها مشخص شد آلودگی‌های میکروبی در آب وجود داد، افزود: نتیجه بررسی‌ها در آن زمان این بوده است که وجود آلودگی میکروبی در آب برای گیاهان برگی مشکل ساز است؛ اما برای گیاهانی مثل پنبه و دانه دار مشکل ساز نیست؛ چون این آلودگی‌ها در اثر تماس برگ با آب به گیاه منتقل می‌شود، بنابر این این بحثدر آن زمان مطرح شد که بهتر است در این زمین‌ها به جای کشت گیاهان برگی به تولید پنبه و گیاهان دانه دار پرداخت.
رییس خانه کشاورز، تاکید کرد: بحث‌هایی مطرح شد در خصوص اینکه خاک‌های جنوب تهران به حدی آلوده است که نیازبه تعویض دارد؛ اما شاید بتوان با بررسی و پیگیری‌های بیشتر آلودگی‌ها را کنترل کنیم تا مسئله تعویض خاک مطرح نشود.
وی افزود: بهتر است در جنوب شهر تهران محصولاتی کشت شود که مصرف آن مشکلی نداشته باشد؛ یعنی آلودگی از طریق تماس برگ با آب موجب آلودگی گیاه نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز