خبرگزاری کار ایران

سفیر ایتالیا در ایران:

رم خواستار توسعه روابط اقتصادی با تهران است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۹۰

مذاکرات نتیجه بخش ایران با ۱ + ۵ فضای مطلوبی برای همکاری های دو جانبه به ویژه در حوزه معدن و صنایع معدنی ایجاد خواهد کرد.

سفیر ایتالیا در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران از ظرفیتهای بالقوه اقتصادی برخوردار است و این کشور به منظور توسعه روابط اقتصادی با ایران خواستار حضور در خط مقدم این مسیر است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مائورو کونچیاتوری(Mauro Conciatori) به همراه معاون بیمه ساچه و نمایندگانی از بانک های ایتالیایی در نشست مشترک با رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: مذاکرات نتیجه بخش ایران با ۱ + ۵ فضای مطلوبی برای همکاری های دو جانبه به ویژه در حوزه معدن و صنایع معدنی ایجاد خواهد کرد.

به گفته وی، ایران و ایتالیا باید مسیر توسعه روابط را به گونه ای هموار کنند که الگویی برای افزایش همکاری ها به ویژه در بخش های مختلف اقتصادی برای سایر کشورها شوند.

سفیر ایتالیا در تهران ضمن تاکید بر لزوم افزایش همکاری ها با ایران، اظهار داشت: ایجاد شرکت هایی برای سرمایه گذاری مشترک و چند جانبه و نیز فعالیت های پیمانکاری از برنامه های پیش رو در جهت بکارگیری توانمندی های موجود است.

وی سابقه همکاری های دو کشور را تاریخی دانست و افزود: طی چند دهه اخیر شرکت های بزرگ ایتالیایی در بخش های تولید فولاد، سنگ آهن، آلومینیوم، زغالسنگ ایران و نیز پوشش های بیمه ای و بانکی فعالیت داشتند و برلزوم توسعه همکاری ها تاکید کرد.

براساس این گزارش رییس بخش توسعه جهانی بیمه ساچه نیز به سوابق همکاری های بیمه ای دو کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و اظهار داشت: این شرکت در این حوزه قراردادهایی به ارزش ۳.۵ میلیارد یورو با ایران امضا کرده و علاقمندیم این روابط، بیش از پیش توسعه یابد.

رائول عسکری(Raoul Ascari) گفت: طی دیدار با مقام های مختلف ایرانی خواستار آن شده ایم که با به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ در خط مقدم توسعه روابط با تهران قرار گیریم.

رییس هیات عامل ایمیدرو نیز گفت: انتظار می رود با توجه به سابقه همکاری دو کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی، بیمه ساچه در کنار بانک ها و شرکت های ایتالیایی طرح های بیشتری را در ایران به اجرا در آورند.

مهدی کرباسیان با بیان اینکه تحریم های یکجانبه علیه ایران تنها منافع کشور ما را تحت تاثیر قرار نداده، گفت: ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین ضرر را از تحریم ها متحمل شده اما با توجه به شرایط جدید، فضای افزایش حضور شرکت های این کشور در صنایع فولاد، آلومینیوم، زغالسنگ و… فراهم شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو در پاسخ به درخواست سفیر ایتالیا مبنی بر تشکیل شرکت های مشترک گفت: وجود طرح های متعدد معدنی و صنایع معدنی در ایران، آماده حضور شرکت های ایتالیایی برای سرمایه گذاری مشترک است و یا اجرای طرح ها به صورت قراردادهای پیمانکاری صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز