خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز ملی فرش ایران:

حمایت از بافندگان فرش در اولویت کاری قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۵۳۱

مرکز ملی فرش همواره به فکر حمایت از بافندگان بوده است و این روند حمایتی همواره در اولویت کاری مرکز قرار دارد.

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: این مرکز همواره به فکر حمایت از بافندگان فرش بوده است و این روند حمایتی همواره در اولویت کاری ما قرار دارد.

حمید کارگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: طی چند دهه گذشته همواره وضعیت فرش ایران در بازار‌های جهانی مطلوب بوده است اما به یکباره طی هشت سال اتفاقاتی رخ داده است که این مهم موجب شد تا وضعیت صادرات فرش روند نزولی به خود گیرد که البته این روند از‌‌ همان روز اول مورد بررسی ما قرار گرفته بود.

وی درباره علل کاهش صادرات فرش نیز اظهارداشت: تحریم واردات فرش ایران به آمریکا، افزایش هزینه‌های صادرات پیامد تحریم عمومی ایران، وقوع ناآرامی‌های سیاسی در برخی کشورهای عربی، افزایش و گسترش کالاهای جانشین و مکمل و نیز عدم تطبیق تولیدات با نیاز‌ها و سلایق بازار از جمله عوامل افت صادرات فرش در سال‌های اخیر بوده است.

کارگر ادامه داد: البته برخی عوامل داخلی مانند کاهش تعداد نیروی کار به عللی همچون بهره‌مندی از یارانه مستقیم به قالیبافان به جای ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان و نیز تورم داخلی نیز بر این روند اثرگذار بوده‌اند.

این مقام مسئول در خصوص حمایت از بافندگان نیز گفت: ما همواره تلاش داشته‌ایم از این هنرمندان که سرمایه اصلی ما در این صنعت هستند حمایت کنیم بنابراین این اقدام برای ما یک اصل است و همواره در اولویت کاری مرکز قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز