خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

سهم واقعی مصرف آب کشاورزی ایران حدود ۷۵ درصد است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۶۶

طبق برآوردهای این وزارتخانه، سهم واقعی مصرف آب کشاورزی بین ۷۰ تا ۷۵ درصد است و آمار دقیق در این زمینه را مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی منتشر خواهد ساخت.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طبق برآوردهای این وزارتخانه، سهم واقعی مصرف آب کشاورزی بین ۷۰ تا ۷۵ درصد است و آمار دقیق در این زمینه را مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی منتشر خواهد ساخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمهدی بخشنده درجمع خبرنگاران افزود: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی سهم مصرف آب بخش کشاورزی را مورد بررسی کارشناسی قرار داده و آمار دقیق آن حدود دو تا سه هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق آمار فائو(سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) متوسط مصرف آب در بخش کشاورزی جهان، بین ۷۰ تا ۷۵ درصد است و مصرف آب کشاورزی ایران نیز با مصرف جهانی آن مطابقت دارد.

به اعتقاد وی، بخش عمده ای از آب در مسیر انتقال به مزارع به هدر می رود که این مسئله ربطی به کشاورزان و وزارت جهاد کشاورزی ندارد.

به گفته این مقام مسئول، تسطیح اراضی کشاورزی مصرف آب این بخش را حداقل بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش خواهد داد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی با توجه به محدودیت منابع آبی در کشور، به دنبال تجهیز اراضی برای افزایش بهره وری آب در این بخش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز