خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد؛

وجود بیش از ۷۲ هزار پروژه نیمه تمام صنعتی در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۴۷۶

مشکل اصلی صنعت کشور هم اکنون نبود نقدینگی و مسایل مالی است که دولت باید برای این موضوع تدابیر مناسبی اتخاذ کند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه بیش از ۷۲ هزار پروژه نیمه تمام صنعتی در کشور وجود دارد، گفت: این موضوع ناشی از نبود یک برنامه راهبردی در صنعت است.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی در مراسم روز ملی کیفیت که با حضور معاون اجرایی رییس جمهوری برگزار شد، تصریح کرد: مشکل اصلی صنعت کشور هم اکنون نبود نقدینگی و مسایل مالی است که دولت باید برای این موضوع تدابیر مناسبی اتخاذ کند.

وی سپس بر ضرورت اولویت بندی پروژه های صنعتی نیمه تمام تاکید کرد و افزود: تا گردش مالی به چرخه صنعت کشور بازنگردد، رکود حاکم بر کشور به هیچ عنوان حل نخواهد شد.

رحمانی کیفیت و استاندارد را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و اظهار داشت: کشور از حیثقوانین و مقررات کمبودی ندارد بلکه باید در حوزه فرهنگ و فرهنگ سازی در بخش کیفیت بیش از گذشته فعالیت کرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین اضافه کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه بیش از ۳۰ ماده به بحثکیفیت و استاندارد توجه دارد و مجلس نیز در قانون ارتقا کیفیت خودرو و محصولات صنعتی، فضا را برای سازمان ملی استاندارد باز گذاشته است.

وی با تاکید براینکه برای رعایت کیفیت در محصولات و خدمات باید عزم ملی ایجاد شود، گفت: حمایت از تولید ملی وجوه مختلفی دارد که محور اصلی آن توجه به کیفیت است ضمن آنکه اقتصاد ملی، اشتغال و توسعه نیز در گرو توجه به تولید ملی می باشد.

رحمانی سپس دغدغه اصلی کشور را ورود کالاهای خارجی بی کیفیت دانست و گفت: توجه به کیفیت به معنای توجه جدی به تولید ملی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز