خبرگزاری کار ایران

هزار تن انواع کالا از گمرک رازی خوی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۸۲۷

۴۵ هزار تن انواع کالا در سال جاری از طریق گمرک مرزی ریلی و زمینی رازی در این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.

فرماندار خوی گفت: ۴۵ هزار تن انواع کالا در سال جاری از طریق گمرک مرزی ریلی و زمینی رازی در این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ' حسین سیوانی ' روز شنبه درجمع خبرنگاران افزود: کالاهای صادراتی از گمرک رازی در هفت ماهه گذشته امسال، ۴۳ میلیون دلار ارزش داشته است.

وی اظهار کرد: این میزان صادرات کالا از گمرکات خوی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش دارد.

فرماندار خوی با بیان اینکه ارزش کالاهای صادراتی از بازارچه رازی این شهرستان نیز در همین مدت بیش از ۱۸ درصد افزایش داشته، گفت: از طریق بازارچه رازی به ارزش پنج میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شده است.

سیوانی افزود: انواع سنگ معدنی، انواع کنسانتره میوه، رب گوجه فرنگی، ایزوگام و نمک صنعتی از مهم ترین کالاهایی هستند که از گمرکات خوی در این مدت به خارج از کشور صادر شده است.

وی یادآوری کرد: کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و کشورهای اروپائی همچون ایتالیا و آلمان از جمله مقصد کالاهای صادراتی از گمرکات خوی در این مدت بوده است.

فرماندار خوی گفت: همچنین نزدیک به یک میلیون تن کالا به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون دلار از طریق مرز ریلی رازی خوی در همین مدت ترانزیت صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این میزان کالای ترانزیتی صد درصد رشد نشان می دهد.

سیوانی اظهار کرد: در هفت ماهه امسال همچنین ۲۳۸ هزار نفر مسافر از مرز زمینی رازی تردد کرده اند که این تعداد مسافر در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۶ درصد افزایش نشان می دهد.

مرز رازی خوی سومین مرز زمینی رسمی ایران با کشور ترکیه است.

رازی همچنین تنها مرز ریلی جمهوری اسلامی ایران به ترکیه و کشورهای اروپایی است.

خوی در ۱۳۰ کیلومتری شمال آذربایجان غربی واقع است و بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز