خبرگزاری کار ایران

واردات یاقوت ۲۴ میلیاردی و تسهیلات غیرقانونی

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۰۳۰

کارآگاهان به این نتیجه رسیدند که شرکتی در استان تسهیلات میلیاردی را در سال ۱۳۸۹ با عنوان واردات یاقوت و سنگ‌های قیمتی از یکی از بانک‌های استان دریافت و تا به امروز هیچ بازپرداختی از طرف این شرکت انجام نشده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف تسهیلات غیرمجاز ۲۴ میلیارد ریالی که با عنوان واردات یاقوت از یکی از کشورهای عربی اخذ شده بود خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار کرد: برابر اخبار واصله از نشانگاه‌های اقتصادی و بانک اطلاعاتی پلیس آگاهی گلستان موضوع برای بررسی در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جراdم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی این موضوع کارآگاهان به این نتیجه رسیدند که شرکتی در استان تسهیلات میلیاردی را در سال ۱۳۸۹ با عنوان واردات یاقوت و سنگ‌های قیمتی از یکی از بانک‌های استان دریافت و تا به امروز هیچ بازپرداختی از طرف این شرکت انجام نشده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: با انجام هماهنگی‌های لازم با مقام قضائی و اداره حقوقی بانک مورد نظر و بررسی‌های تکمیلی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد میزان خسارت و بدهی این شرکت به بانک از نظر ریالی ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

میرفیضی تاکید کرد: با هماهنگی مقام قضائی، استعلام لازم برای صحت برگ سبز گمرکی ارائه شده از طرف این شرکت انجام گرفت که مشخص شد این برگه و مدارک مورد نظر برای دریافت تسهیلات جعلی بوده و هیچ گونه وارداتی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: پس از اطمینان پلیس از صحت موضوع، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت برای بررسی تکمیلی به پلیس آگاهی دلالت داده شدند که این افراد اظهار کردند فردی که این تسهیلات را دریافت کرده پسر مدیرعامل است و آن‌ها هیچ گونه نقشی در این موضوع ندارند.

این مقام ارشد انتظامی استان گلستان تصریح کرد: با هماهنگی دستگاه قضائی متهم اصلی دستگیر شد که در تحقیقات پس از دستگیری، زمانی که با اسناد محکم پلیس مواجه شد به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز