خبرگزاری کار ایران

تفاهم نامه صندوق مهر امام رضا(ع) استان تهران و شرکت تعاونی تولید تهیه غذای سالم

توزیع غذای سالم ۱۲۰ شغل را به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۹۷۱

تفاهم نامه صندوق مهر امام رضا(ع) استان تهران و شرکت تعاونی تولید تهیه غذای سالم شامگاه دوشنبه در محل صندوق امضا شد که به موجب آن ۱۲۰ شغل در این استان ایجاد می شود.

تفاهم نامه صندوق مهر امام رضا(ع) استان تهران و شرکت تعاونی تولید تهیه غذای سالم شامگاه دوشنبه در محل صندوق امضا شد که به موجب آن ۱۲۰ شغل در این استان ایجاد می شود.

به گزارش ایلنا، عباس شفیعی مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) استان تهران در مراسم امضای تفاهم نامه، گفت: صندوق مهر رضا در دوره جدید فعالیت خود تجدیدنظر ساختاری در نحوه تامین مالی بنگاههای کوچک و متوسط را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: در گذشته رویکرد صندوق پرداخت تسهیلات خوداشتغالی بود که متاسفانه نتایج مثبتی هم در برنداشت، شیوه یادشده فرصت ها و تهدیدها را برای دست اندرکاران صندوق مشخص می ساخت.

شفیعی یکی از تهدیدها را ناپایداری شغل ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه پرداخت تسهیلات به سیاق قبلی در توانمندی افراد علاقه مند به آغاز فعالیت های اقتصادی مورد توجه قرار نمی گرفت و موضوع بازاریابی برای تولیدکننده به طور عام مغفول می ماند.

به گفته مدیرعامل صندوق مهر رضا(ع) استان تهران، بسیاری از تولیدکنندگان در سالهای گذشته که نمی توانستند برای فروش کالاهای خود بازار مناسبی بیابند یا تعطیل می شدند و یا فعالیت اقتصادی خود را تغییر می دادند.

وی اظهار داشت: با مطالعاتی که از تجارب برخی از کشورها به ویژه کشورهای شرق آسیا انجام شده، هم اکنون صندوق، حمایتهای شبکه ای تولید را پیگیری می کند و موضوع بازاریابی را مورد توجه قرار می دهد.

وی گفت: صندوق مهر رضا(ع) توسعه و تقویت برندها را پیگیری می کند اما به دنبال برندسازی نیست. حمایت صندوق ایجاد ارتباط و شبکه کاری است که با وصل کردن زنجیره های تولید در ابعاد محلی، ملی و منطقه ای می تواند شکل بگیرد.

شفیعی تاکید کرد: بسیاری از کشورها رویه یادشده را به خوبی عملیاتی کرده اند، ضمن آنکه صندوق مهر رضا به دنبال کارخانه سازی نیست.

مدیرعامل صندوق مهر رضا(ع) استان تهران درباره موضوع تغذیه گفت: متاسفانه پس از حذف یارانه ها، مصرف شیر در کشور ۴۵ درصد کاهش یافته است، این در حالی است که عواقب کمبود مصرف شیر خود را در آینده نشان خواهد داد.

وی توضیح داد: تغذیه سالم باید در کشور شکل بگیرد که این مهم با ایجاد ارتقا فرهنگ تغذیه میسر خواهد شد به طوری که مردم از مصرف غذاهای ناسالم بپرهیزند.

به گفته وی، امضای تفاهم نامه با تعاونی تولید غذای سالم در راستای بهبود وضعیت تغذیه مردم است که با امضای آن می توانیم غذای سالم را در بین دانش آموزان دبستان و دبیرستان و دیگر آحاد جامعه ببریم.

وی منابع مالی این تفاهم نامه را ۱.۶میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: با امضای تفاهم نامه ۱۰۰ نمایندگی در مدارس، سازمانها و ادارات مستقر می شوند و می توانند غذای سالم به دانش آموزان دبستان، دبیرستان و سایر مردم عرضه کنند.

شفیعی مدت تفاهم نامه را پنج سال ذکر کرد و گفت: تمام محصولات عرضه شده در غذای سالم ایرانی است و در بهترین کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

مدیرعامل صندوق مهر رضا(ع) استان تهران، اظهار امیدواری کرد: با امضای این تفاهم نامه بتوان گامی موثر در اصلاح سبد نسل نوپا برداشته و یک بنگاه کوچک و یا متوسط تبدیل به یک برند رسمی شود و شاهد این باشیم که تعداد زیادی شغل در این حوزه ایجاد شود.

سیدفرزین فیروزآبادی مدیرعامل تعاونی تولیدی غذای سالم پاسارگاد نیز گفت: بازار هدف برای توزیع غذای سالم به طور عام مدارس هستند اما می توانیم با ایجاد وندینگ(ماشین های خودکار و یا سکه ای) این نوع غذای سالم را در دیگر نقاط شهر عرضه کنیم.

وی تعداد افرادی که با امضای این تفاهمنامه به کار گرفته می شوند را ۱۲۰ نفر ذکر کرد و گفت: تسهیلات به افراد داده می شود که با خرید کیوسک، بتوانند در توزیع غذای سالم فعال شوند.

وی یادآور شد: سلامت و کیفیت غذاهای تولیدی، طبق دستورالعمل وزارت بهداشت است که در مدارس توزیع می شود.

فیروزآبادی گفت: به دانش آموزان کارت هوشمند سلامت داده خواهد شد و نمودار رشد دانش آموز را مشخص می کنیم با کارت یادشده نظام کنترل تغذیه دانش آموزان را هم انجام می دهیم.

وی اظهار داشت: افرادی که می خواهند از طریق کیوسک کالاهای تولیدی تعاونی غذای سالم را عرضه کنند باید غربالگری شوند و در کلاسهای بهداشت عمومی شرکت کنند.

وی گفت: در استان تهران در ۱۰۰ تا۱۵۰ مدرسه کیوسک عرضه غذا از طریق وندینگ(ماشین های خودکار یا سکه ای) در مکانهای مختلف دایر می شود.

به گفته این فعال بخش خصوصی، نوع تغذیه در سنین مختلف و همچنین جنسیت متفاوت، با هم یکسان نیست بنابراین تلاش می شود که فراخور شاخص های یادشده این کار را انجام دهیم.

فیروزآبادی تصریح کرد: برای افرادی که می خواهند غذای سالم را از طریق کیوسک بفروشند ۱۰میلیون تومان، برای ماشین های فروش خودکار ۱۵میلیون تومان، در نظر گرفته شده است. وانت پرایدهایی هم در اجرای این طرح برای توزیع غذا به کیوسک ها کمک می کنند.

وی مدت زمان برگشت تسهیلات را ۶۰ ماهه و بهره آن را چهار درصد ذکر کرد و گفت: همچنین تسهیلات ۶ ماه تنفس دارد.

وی در پایان گفت: علاوه بر توزیع غذای سالم از طریق کیوسک و یا وندینگ، تعدادی زن برای مشاغل خانگی در تهیه غذای سالم به کار گرفته می شوند که غذای سالم را طبق استاندارد تهیه کنند. این تفاهم نامه همچنین ۸۰ نفر شغل خانگی ایجاد می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز