خبرگزاری کار ایران

نصب سیستم هوشمند کنترل فاصله طولی در اتوبوس‌ها اجباری می‌شود

کد خبر : ۲۱۷۹۴۱

این سیستم می‌تواند با استفاده از رادارهای نصب شده در اتوبوس‌ها و دوربین‌های حاشیه‌ای آن فاصله تا خودرو جلویی را محاسبه و بر اساس سرعت اتوبوس احتمال تصادف آن را در صورت به خواب رفتن راننده یا هرگونه اشتباه سهوی مشخص و در زمان لازم با کاهش سرعت و حتی ترمزکردن اتوماتیک از بروز حادثه جلوگیری کند.

سیستم هوشمند کنترل فاصله طولی که جدیدترین تکنولوژی برای کاهش حوادثجاده‌ای محسوب می‌شود در بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی خودروهای سنگین در آلمان عرضه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این سیستم می‌تواند با استفاده از رادارهای نصب شده در اتوبوس‌ها و دوربین‌های حاشیه‌ای آن فاصله تا خودرو جلویی را محاسبه و بر اساس سرعت اتوبوس احتمال تصادف آن را در صورت به خواب رفتن راننده یا هرگونه اشتباه سهوی مشخص و در زمان لازم با کاهش سرعت و حتی ترمزکردن اتوماتیک از بروز حادثه جلوگیری کند.

قرار است نصب این سیستم کنترل هوشمند که انقلابی در کاهش سوانح جاده‌ای محسوب می‌شود از سال ۲۰۱۸ میلادی در اتحادیه اروپا بر روی اتوبوس‌ها اجباری شود. این در حالیست که شرکت مرسدس بنز قرار است زودتر از سایر رقبای خود این سیستم را از جولای ۲۰۱۵ میلادی بر روی تمامی اتوبوس‌های برون‌شهری خود نصب کند.

به نظر می‌رسد استفاده از این سیستم هوشمند در اتوبوس‌های ایران نیز با توجه به حجم بالای ترددهای برون‌شهری با اتوبوس می‌تواند در کاهش حوادثنقش مهمی ایفا کند. موضوعی که مسوولان امر باید از هم‌اکنون به فکر آن باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز