خبرگزاری کار ایران

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرد؛

صندوق‌های بازنشستگی کشور حیاط خلوت جریان‌های سیاسی نیستند / بین المللی کردن صندوقها استراتژی وزارت کار

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۴۳۶

باید در راه توسعه تلاش کنیم ودر این مسیر هر روز حتی اگر یک روش را اصلاح کنیم تا ساختار درونی‌، پذیرش توسعه بزرگ را داشته باشیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان برنامه حضور صندوق های تامین اجتماعی در عرصه بین المللی گفت: امروز صندوق های تامین اجتماعی حیاط خلوت هیچ جریان سیاسی نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی روز یکشنبه در همایش بین المللی قیر اظهار داشت: رشد و توسعه کشور اصلی ترین و مهمترین مساله به شمار می رود و باید آن را به عنوان یک هدف ملی بزرگ در نظر گرفت.

وی با بیان آنکه باید باور کنیم که فقدان رشد و توسعه در کشور یک نگرانی است، افزود: با وجودی که در هشت سال گذشته درآمد نفتی مطلوبی کسب کرده ایم اما متاسفانه با رشد منفی اقتصادی مواجه بوده ایم که این امر نشان می دهد هیچ برنامه کارشناسی شده در طی این سال ها وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: تجربه یک سال اخیر نشان داد در صورتی که تحریم ها ادامه داشته باشد می توانیم با اتخاذ یک برنامه مدبرانه رشد اقتصادی بهتری کسب کنیم.

ربیعی با بیان آنکه برای غلبه بر مشکلات نیاز به رشد اقتصادی ۷ درصد داریم، گفت: دستیابی به این رشد اقتصادی دور از دسترس نیست زیرا حدود ۱۲ سال قبل ما توانستیم به رشد اقتصادی دو رقمی در بخش صنعت دست یابیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال جاری از رشد اقتصادی منفی خارج شده و به رشد ۳ درصدی دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر رشد و توسعه جامعه، تصریح کرد: تجربه نشان داده که رشد دولت به تنهایی دردی را دوا نمی کند بلکه مساله مهم توسعه جامعه است.

ربیعی در بخش دیگری از اظهارات خود با تشریح وضعیت صندوق های زیرمجموعه این وزارتخانه، اظهار داشت: متاسفانه برخی صندوق ها را خصولتی می نامند اما باید توجه داشت که صندوق ها خصولتی نیستند و از آنها می توان به عنوان راهکاری برای تقویت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اصلاح صندوق ها، اظهار داشت: استراتژی دیگر ما در وزارتخانه بین المللی کردن صندوق هاست تا از ظرفیت آنها در عرصه های بین المللی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما با گرجستان به تفاهم رسیده ایم و فعالیت هایی را نیز برای همکاری با بلاروس و برخی کشورهای افریقایی انجام داده ایم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: افزایش بهره وری برنامه دیگر ما برای توسعه صندوق ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز