خبرگزاری کار ایران

پس از ۱۵ سال دوباره صورت گرفت:

صادرات شرکت نساجی ایران پوپلین گیلان به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۳۹۳

نخستین محموله صادراتی رسمی و مستقیم صنایع نساجی ایران پوپلین به ارزش ۷۵ هزار دلار از گیلان به ترکیه صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از ارسال محموله مستقیم صادراتی شرکت نساجی ایران پوپلین گیلان به خارج از کشور پس از ۱۵ سال خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی منتظری با اشاره به جایگاه گیلان به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ صنعت نساجی کشور گفت: محصولات این واحد صنعتی در سال‌های گذشته از مقبولیت خاصی در کشور و بازارهای خارجی برخوردار بود. اما عملاً به دلیل بروز برخی مشکلات، تولید و فروش محصولات آن دستخوش تغییراتی شد و نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با قدردانی از تلاش مدیران بومی شرکت ایران پوپلین و همت مسوولان استان گفت: شرکت ایران پوپلین در روند تولید، روزهای خوبی را سپری می‌کند و هم ‌اکنون با بالابردن کیفیت و رقابت‌پذیری محصولات به سطحی از کیفیت رسیده که صادرات خود را به یکی از کشورهای صاحب نام صنعت نساجی جهان آغاز کرده است.

منتظری افزود: شرکت ایران پوپلین نیاز به نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات دارد. از این رو با حمایت سهامداران و مسئولان استان زمینه نوسازی و بازسازی شرکت و راه‌اندازی ماشین‌آلات جدید، زمینه‌های فعالیت گسترده‌تر و افزایش ظرفیت تولید آن را فراهم خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ایران پوپلین نیز ضمن قدردانی از تلاش‌ها و حمایت‌های مسئولان استان در احیاء مجدد صنایع نساجی ایران پوپلین گفت: این واحد صنعتی هم اکنون با دارا بودن ۴۰۰ نفر نیروی کار سهم بزرگی در تولید انواع محصولات نساجی ایفاء می‌کند.

باقر لطیفی تصریح کرد: شرکت ایران پوپلین در یک قرارداد با شرکت بازرگانی در کشور ترکیه متعهد به تولید و صادرات ۵۰۰ هزار مترمربع پارچه پنبه‌ای به کشور ترکیه شده است.

وی ارسال این محموله صادراتی را اولین فروش خارجی ایران پوپلین بعد از پانزده سال عنوان کرد و افزود: تا اوایل دهه هفتاد محصولات تولیدی این واحد صنعتی به کشورهای آلمان، هلند، انگلیس، فرانسه و آمریکا صادر می‌شد. حتی این شرکت در آن کشور‌ها فروشگاه مرکزی دایر کرده بود اما به دلیل کاهش قدرت رقابت پذیری این کارخانجات با کشورهای دیگر و کاهش صادرات ایران پوپلین به کشورهای اروپایی، فعالیت این کارخانه نیز از حالت سوددهی خارج شد.

لطیفی با اظهار خرسندی از حمایت جدی مسئولان استان به ویژه استاندار گیلان، معاون برنامه ریزی استانداری گیلان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل بانک ملی ایران، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بانک ملی ایران، تأمین اجتماعی استان، برق منطقه‌ای و شرکت گاز استان گیلان ابراز امیدواری کرد: با روند رو به رشد و احیاء مجدد این واحد صنعتی، ایران پوپلین مانند گذشته بتواند سهم بزرگ خود را در تولید محصولات نساجی، ایجاد اشتغال و درآمد در استان ایفاء کند.

شرکت صنایع نساجی ایران پوپلین سال ۱۳۵۳ تأسیس شد و با راه اندازی اولین سالن تولیدی در سال ۱۳۶۱ وارد چرخهٔ تولید شد. هم اکنون این کارخانه با دارا بودن زمینی به مساحت ۲۵ هکتار و ۱۱ هکتار سوله در بخش‌های ریسندگی، مقدمات بافندگی، کنترل پارچه، رنگرزی، تکمیل، متراژ و بسته‌بندی، فعالیت خود را در صنعت نساجی کشور تداوم داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز