خبرگزاری کار ایران

چینی ها در راه ایران برای مذاکره در زمینه فولاد میانه

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۲۶۵

طی هفته آینده با چینی ها در رابطه با طرح فولاد میانه(یکی از هفت طرح فولادی) مذاکره خواهد شد تا امکان بهره برداری از این طرح در سال آینده فراهم شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی هفته آینده با چینی ها در رابطه با طرح فولاد میانه(یکی از هفت طرح فولادی) مذاکره خواهد شد تا امکان بهره برداری از این طرح در سال آینده فراهم شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مهدی کرباسیان افزود: طرح های فولاد ' قائنات '(خراسان جنوبی) و ' سبزوار '(خراسان رضوی) در مرحله فراخوان برای واگذاری قرار دارند.

وی اظهار داشت: ایمیدرو با تلاش بسیار و با استفاده از روش های تامین مالی مختلف توانسته هفت طرح فولادی را از نظر سرمایه گذاری تعیین تکلیف کند به طوری که پیش از این، طرح های فولادی سپیددشت(چهارمحال و بختیاری)، شادگان(خوزستان)، نی ریز(فارس) و میانه(آذربایجان شرقی) با سرمایه گذاری ۶۵ درصدی بخش خصوصی فعال شده بود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: طرح فولاد میانه ۶۵ درصد از سهم آن به فولاد کبیر و بانک ملت تعلق دارد و ۳۵ درصد بقیه توسط ایمیدرو خریداری شده، قرار است طی هفته آینده با چینی ها جلسه برگزار شود تا بتوان با شدت و سرعت بیشتری به روند کار ادامه داده و طبق پیش بینی صورت گرفته، این طرح تا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: فولاد بافت(کرمان) توسط بانک صنعت و معدن و یک گروه از بخش خصوصی بزودی فعال خواهد شد.

همچنین پیش بینی شده است، راه اندازی فولاد سپیددشت(چهارمحال و بختیاری) نیز در خرداد ماه سال آینده صورت گیرد.

وی یکی از وظایف سازمان ایمیدرو را حمایت از طرح های تحقیقاتی و توسعه ای با هدف کمک به اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: این سازمان از هر نوع سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه معدن و صنایع معدنی حمایت می کند.

کرباسیان اجرای طرح های مهم صنعت فولاد و دیگر صنایع کارساز مانند آلومینیوم در منطقه پارسیان و لامرد را به دلیل وجود امکانات زیربنایی مهم خواند و افزود: طرح های فولادی استانی که از بزرگترین طرح های در دست اجرای وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب می شوند، برای ادامه فعالیت خود به تزریق منابع مالی جدید نیاز دارند و قرار است این منابع از طریق چینی ها تامین شود.

به گفته وی، مشکلات موجود بین اعضای پروژه و بانک مربوطه طی جلسات متعدد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برطرف شده و پیش بینی می شود با اقدامات لازم، بزودی موفقیت این طرح های بزرگ را مشاهده کنیم.

هفت طرح فولادی سپیددشت، نی ریز، قائنات، سبزوار، شادگان، میانه و بافت هریک با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و قابلیت افزایش تا یک میلیون تن از سال ۱۳۸۵ کلنگی زنی شده اما بدلیل مشکلات مالی به بهره برداری نرسیده اند.

دولت یازدهم مصمم است این طرحها را در چارچوب دستیابی به سند چشم انداز ۱۴۰۴ که ظرفیت ۵۵ میلیون تن برای فولاد است، تکمیل و مورد بهره برداری قرار دهد.

ایران اکنون پانزدهمین تولیدکننده فولاد در سطح جهان معرفی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز