خبرگزاری کار ایران

در شهریور ماه؛

MVM ۱۱۰ بالاترین نمره منفی کیفیت را گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۹۱۱

گزارش شرکت بازرسی کیفیت استاندارد ایران در شهریورماه حاکی از آن است که خودروی ام وی ام ۱۱۰ محصول شرکت مدیران خودرو بیشترین نمره منفی را کسب کرده است.

مطابق گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در شهریور ماه ۱۳۹۳ براساس آمار تولید ارائه شده از سوی شرکت های خودروساز جهت ارزشیابی محصولات، مجموع خودروهای تولید شده اعم از سبک و سنگین، نسبت به ماه قبل با افزایش ۱۲.۴ درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند صعودی ۹۷.۲ درصدی مواجه گردید. در این ماه ۹۹ درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک(سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین(مسافری و باری) بوده است.

گروه سبک:

به گزارش ایلنا، در بخش سواری شاهد روند رو به رشد ۱۲.۴ درصدی تولید نسبت به ماه گذشته بودیم که افزایش تولید خودروهای پژو ۲۰۶، سایپا X۱۳۲ و تولید مجدد سوزوکی گرند ویتارا از جمله عوامل اصلی، در ایجاد این روند صعودی می باشند. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای ساخت داخل، می‌توان به قطع تولید خودروهای لیفانX۶۰ و ام وی ام X۳۳ اشاره نمود.

در این ماه جمعا تعداد ۲۳ مدل خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد بازرسی قرار گرفت که ۱۸ مدل در سطح کیفی خیلی خوب و ۵ مدل نیز در سطح کیفی خوب قرار گرفتند.
همانطور که در جدول رده‌بندی کیفی خودروهای سواری قابل مشاهده است، به طور کلی خودروی سوزوکی گراند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان کمترین میزان نمره منفی و خودروی ام وی ام ۱۱۰ محصول شرکت مدیران خودرو بیشترین نمره منفی را در این ماه از آن خود کرده اند.

در شهریور ماه سال جاری سوزوکی گراند ویتارا به عنوان تنها خودرو موجود در گروه قیمتی بالای ۱۰۰ میلیون تومان مورد ارزیابی قرار گرفت و با کسب ۱۶.۷ نمره منفی، کیفی ترین خودرو در بین تمام گروه های قیمتی شناخته شد.
همانطور که قبلا نیز اشاره شد به دلیل قطع تولید خودروهای لیفانX۶۰ و ام وی ام X۳۳، در این ماه خودرویی در گروه قیمتی بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان مورد ارزیابی قرار نگرفت.

همچنین در گروه خودروهای بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان تندر ۹۰ اتوماتیک محصول شرکت ایران خودرو با ۲۰.۵ نمره منفی کمترین نمره منفی را از آن خود کرد و در سطح کیفی A + قرار گرفت. پس از آن نیز جک ۵J اتوماتیک، لیفان ۶۲۰ و ام وی ام ۵۳۰ هر کدام به ترتیب ۴۵.۵، ۵۱.۳ و ۵۶.۳ نمره منفی کسب کردند و در سطح کیفی A قرار گرفتند.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در این ماه ۱۵ خودرو بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان را مورد ارزشیابی قرار داد که از میان آن ها شش خودرو رتبه کیفی A +، هفت خودرو رتبه کیفی A و دو خودرو رتبه کیفی B + را از آن خود کرد. در این گروه پارس تندر با ۲۰.۵ نمره منفی در گروه کیفی خیلی خوب و در صدر قرار گرفت و پس از آن تندر۹۰ پارس خودرو و ایران خودرو با ۲۰.۷ نمره منفی در جایگاه های بعدی جای خوش کردند. در انتهای جدول این گروه قیمتی نیز خودروهای تیبا با ۶۰.۸ نمره منفی و ام وی ام ۱۱۰ با ۸۵ نمره منفی به چشم می خورد.

در این ارزشیابی نیز همچون ماههای گذشته خودروهای سایپا X۱۳۱ محصول شرکت سایپا و پارس خودرو و سایپا X۱۳۲ در گروه خودروهای زیر ۲۰ میلیون تومان قرار دارند و در رده کیفی B + جای گرفته اند.

وانت:
در بخش وانت شاهد رشد ۱۱.۸ درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند، مربوط به افزایش تولید وانت مزدا دو کابین و وانت نیسان دوگانه سوز می باشد. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای گروه وانت، می‌توان به تولید خودروی جدید وانت پیکاپ فوتون دیزلی در کارخانه ایران خودرو دیزل اشاره نمود.
با توجه به رشد تولید خودروهای گروه وانت در شهریور ماه، ارزشیابی این خودروها نیز ۴۲ درصد افزایش یافت، بطوریکه از ۶ مدل خودروی ارزشیابی شده ۲ مدل در سطح کیفی خوب و ۴ مدل نیز در سطح کیفی قابل قبول قرار گرفتند.

گروه سنگین:
در بخش خودروهای تجاری مسافری در ماه جاری به مانند ماه قبل، به دلیل عدم همکاری شرکت های سازنده، هیچ گونه خودرویی ارزشیابی نگردیده است. در بخش خودروهای تجاری باری شاهد رشد ۲۵.۵ درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند، مربوط به افزایش تولید کامیون ایسوزو NPR۷۵M، کامیونت ایسوزو NKR و همچنین تولید مجدد کامیونت الوند، کشنده بنز آکسور و کشنده کاوه می باشد. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای تجاری باری ساخت داخل می‌توان به قطع تولید کشنده اسکانیا G۴۰۰ اشاره نمود.

با توجه به رشد تولید خودروهای این گروه در شهریور ماه، ارزشیابی این خودروها نیز ۱۹.۱ درصد افزایش یافت، بطوریکه از ۸ مدل خودروی ارزشیابی شده ۶ مدل در سطح کیفی خیلی خوب و ۲ مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفتند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز