خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

ضرورت توسعه همکاریهای اقتصادی بین ایران و ارمنستان

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۸۷۰

ظرفیتهای خوبی در بخش صنعت ومعدن جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و می‌توانیم در بیشتر این زمینه‌ها، همکاریها را توسعه دهیم.

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با وزیر انرژی و منابع طبیعی جمهوری ارمنستان با تاکید بر تلاش ایران در تحکیم روابط با ارمنستان اظهار امیدواری کرد: حجم روابط فیمابین دو کشور در زمینه‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری افزایش یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نعمت‌زاده افزود: ظرفیتهای خوبی در بخش صنعت ومعدن جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و می‌توانیم در بیشتر این زمینه‌ها، همکاریها را توسعه دهیم.

وی آمادگی ایران را برای توسعه همکاری در زمینه انرژیهای تجدیدپذیر، توسعه همکاری بین منطقه آزاد تجاری ارس با منطقه آزاد ارمنستان اعلام کرد و گفت: هم اکنون با کشورهای روسیه، بلاروس و قزاقستان در زمینه‌های مختلف همکاری خوبی داریم و امیدوارم بصورت مشترک با ارمنستان فعالیتهای اقتصادی در " یوراسیا " دنبال شود.

برواند زاخاریان، وزیر انرژی و منابع طبیعی جمهوری ارمنستان نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از امکان گسترش روابط دو کشور گفت: کشور ارمنستان به تاریخ، مردم و کشور ایران احترام می‌گذارد و کمکهای ایران را در سال ٢٠٠٨ فراموش نمی‌کند.

زاخاریان با بیان این که پتانسیل ارمنستان در بخش اقتصادی و تجاری هنوز آنچنان‌ که باید مورد استفاده قرار نگرفته تصریح کرد: با برطرف شدن مشکلات بانکی می‌توان حجم مبادلات فیمابین را توسعه داد.

وی گفت: با عنایت به توانمندیهای ایران بعنوان کشوری بزرگ در منطقه ما می‌توانیم روابط خوبی بخصوص در زمینه شیمیایی، معدن و نیروگاه آبی اراک داشته باشیم.

جمهوری اسلامی ایران در ٥ ماهه اول امسال به میزان ٥ / ٥٣ میلیون دلار صادرات به کشور ارمنستان داشته است و حجم واردات از این کشور در این مدت ١ / ٥ میلیون دلار بوده، همچنین تراز تجاری ایران در ٥ ماهه اول سال با ارمنستان ۶ / ٥٨ میلیون دلار بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز