خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

تشکیل نخستین جلسه شورای عالی رفاه با حضور رییس جمهور

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۶۲۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل اولین جلسه شورای عالی رفاه با حضور رییس جمهور در دولت تدبیر و امید خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل اولین جلسه شورای عالی رفاه با حضور رییس جمهور در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی با اشاره به اینکه مهمترین وجه تمایز دولت تدبیر و امید با سایر دولت ها تدوین سیاست های منسجم و یکپارچه رفاه اجتماعی است از اهتمام دولت به این مساله خبر داد و یادآور شد: در دولت تدبیر و امید، فراگیری و شمولیت دو وجه بارز سیاست های رفاهی هستند؛ بدین معنا که هیچ گروه و قشری اعم از سالمندان، کودکان، معلولین، زنان سرپرست خانوار و دیگر گروه های آسیب پذیر در اولویت سیاستگزاران قرار دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دولت در اجرای برنامه های رفاهی، نهادهای مردمی و سازمان های مردم نهاد همراه با صاحب نظران دانشگاهی و اصحاب رسانه شرکای دولت در اجرای برنامه های توسعه هستند.

وی افزود: ولی در این دولت سیاست رفاهی و معنی دار بودن سیاست رفاهی و سرفصل کار هدفمند در مسایل رفاهی یک مقوله جدی است.

ربیعی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین روحانی همواره در بحثتوسعه و رشد جامعه، یکی از نکاتی را که مورد توجه قرار داده اند سیاست رفاه اجتماعی و نیز سیاست های یکپارچه رفاه اجتماعی است.

وی تصریح کرد: اگر به یاد داشته باشیم در معرفی برنامه های روحانی یارانه کالایی و بیمه برای همه ایرانیان همواره از جایگاه خاصی برخوردار بود.

وی افزایش پوشش بیمه ایرانیان، توسعه بیمه زنان سرپرست خانوار، افزایش یارانه مراکز نگهداری معلولان، اجرای موفقیت آمیز طرح حمایت غذایی، اختصاص اعتبار برای کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه، تصویب طرح بیمه معتادان، افزایش اقلام داروهای تحت پوشش بیمه، برنامه ریزی برای تدوین سند ملی سالمندان، فعال کردن شورای ساماندهی کودکان خیابانی در مرکز و استان و تقویت و حمایت از سازمانهای مردم نهاد را از مولفه های بنیادین در اجرای سیاست های رفاه اجتماعی دانست.

وی گفت: در جلسه شورای عالی رفاه که با حضور رئیس جمهور تشکیل خواهد شد سیاست های کلان در این حوزه و چند برنامه بنیادی با رویکرد فقرزدایی و توسعه تامین اجتماعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شورای عالی رفاه را یک نهاد مهم و تأثیرگذار در اجرای برنامه توسعه ملی برشمرد و حضور رئیس جمهور در این جلسه نشانه اهتمام دولت تدبیر و امید به مقوله حمایت های اجتماعی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز