خبرگزاری کار ایران

معاون نخست وزیر ویتنام مطرح کرد:

ایران در پایین ترین سطح روابط اقتصادی با ویتنام است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۸۴۱

در سال ۲۰۱۲ رشد اقتصادی این کشور۵.۲ درصد بوده است که در سال ۲۰۱۳ به ۶ درصد رسیده است. در واقع ویتنام به سمت دوره طلایی اقتصادی پیش‌ می‌رود، ویتنام با جمعیت ۹۰ میلیون نفری و حدود ۶۰ درصد نیروی کار بازار خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی به شمار می‌رود. ویتنام در تلاش است تا سال ۲۰۱۵ به جامعه آماری ۷۰۰ میلیونی آ. س. آن بپیوندد.

نگوین خوان فوک گفت: با وجود روابط دیپلماتیک خوبی که بین دو کشور وجود دارد متاسفانه هنوز روابط اقتصادی رشد و توسعه نیافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نگوین خوان فوک معاون نخست وزیر ویتنام در نشست خبری که به مناسبت سفر هیات ویتنامی به ایران برای انعقاد قراردادهای اقتصادی بین دو کشور در اتاق ایران برگزار شد گفت: هدف از این سفر گسترش روابط تجاری بین دو کشور است.
وی با تاکید بر نقش بخش خصوصی برای بسط روابط تجاری بین دو کشور افزود: بخش خصوصی و دولتی ما نیاز به تغییراتی برای بهبود در روابط دارد. در واقع چنین نشست‌هایی می‌تواند نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور ایفا کند.

نگوین خوان فوک گفت: ویتنام به ثبات اقتصادی و اجتماعی رسیده است در سال ۲۰۱۲ رشد اقتصادی این کشور۵.۲ درصد بوده است که در سال ۲۰۱۳ به ۶ درصد رسیده است. در واقع ویتنام به سمت دوره طلایی اقتصادی پیش‌ می‌رود.

وی افزود: ویتنام با جمعیت ۹۰ میلیون نفری و حدود ۶۰ درصد نیروی کار بازار خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی به شمار می‌رود. ویتنام در تلاش است تا سال ۲۰۱۵ به جامعه آماری ۷۰۰ میلیونی آ. س. آن بپیوندد.

خوان فوک با اشاره به جذب حدود ۳۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی گفت: در سفر اخیر که به ایران داشته‌ایم موافقت‌نامه‌ای در خصوص حذف مالیات مضاعف و همکاری دو طرفه در امور گمرک داشته‌ایم که امیدواریم با امضای بیشتر توافق‌نامه‌ها مسیر خوبی را برای بهبود روابط دو کشور فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: ویتنام با ۱۰۱ کشور ارتباط اقتصادی دارد که ایران در پایین‌ترین طبقه این روابط بوده است. اتاق‌های بازرگانی دو کشور نقش مهمی در توسعه روابط بین دو کشور ایفا می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز