خبرگزاری کار ایران

لیست جدید ارزش های گمرکی پایه اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۳۵۸

به منظور شفاف سازی، حمایت از تولید داخلی، کاهش اختلافات، اطلاع واردکنندگان کالا از ارزش های گمرکی پایه و در اجرای استاندارد ۵-۹ کنوانسیون تجدیدنظر شده کیوتو در مورد ساده و هماهنگ سازی تشریفات گمرکی(مصوب ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی) و تسهیل امور، لیست جدید ارزش های گمرکی پایه منتشر شده و در اختیار خدمت گیرندگان قرار گرفته است.

گمرک در تازه ترین اقدام برای تسهیل و شفاف سازی تجارت، لیست جدید ارزش های گمرکی پایه را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش در این خصوص گفت: به منظور شفاف سازی، حمایت از تولید داخلی، کاهش اختلافات، اطلاع واردکنندگان کالا از ارزش های گمرکی پایه و در اجرای استاندارد ۵-۹ کنوانسیون تجدیدنظر شده کیوتو در مورد ساده و هماهنگ سازی تشریفات گمرکی(مصوب ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی) و تسهیل امور، لیست جدید ارزش های گمرکی پایه منتشر شده و در اختیار خدمت گیرندگان قرار گرفته است.

خداکرم اسکندری با بیان اینکه لیست جدید ارزش گمرکی پایه کالاها که بالغ بر۲۲۵۰۰ رکورد انواع کالا می باشد و در پورتال گمرک در دسترس است، نکاتی را جهت بهره برداری از ارزشهای گمرکی پایه اعلام نمود که به شرح ذیل است؛

۱ - ارزشهای گمرکی پایه در پورتال گمرک به منظور تسهیل و سهولت در امر مراجعه و اطلاع واردکنندگان برمبنای اطلاعات و منابع موجود تعیین و ثبت گردیده است، لذا با توجه به نوع، کیفیت و کشور سازنده ضمن رعایت مواد ۱۴ و ۱۵ قانون امور گمرکی به عنوان مستند در گمرکات اجرایی قابلیت اجرا خواهند داشت.

۲ - ارزش های گمرکی پایه براساس تاریخ ثبت / کوتاژ قابل استناد و بهره برداری است، لذا در صورت وجود دو یا چند ارزش جهت یک کالا آخرین ارزش ثبت شده(نزدیک ترین تاریخ به زمان اظهار) ملاک عمل می باشد.

۳ - پایش و بروز رسانی ارزش گمرکی پایه توسط دفتر بررسی و تعیین ارزش انجام و این ارزش ها در صورت تغییر به روز رسانی خواهد شد.

۴ - ارزش های گمرکی پایه نیز مانند موبایل هر ماه بروز رسانی می گردد لذا در صورت وجود دو ارزش گمرکی جهت یک مدل، آخرین ارزش بر مبنای ماه ثبت شده ملاک عمل می باشد.

۵ - دستگاههای موضوع ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور تسهیل در امر مراجعه نیز می توانند براساس ارزش های گمرکی پایه و با لحاظ موارد بند ح ماده یک قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به تعیین ارزش گمرکی کالاهای مکشوفه به ظن قاچاق اقدام نمایند.

لازم بذکر است فایل قبلی مورخ ۱۰ خرداد ماه ۹۳ مشتمل بر تعداد ۹ هزار و ۱۴۷ رکود بوده که در فایل جدید به تعداد ۲۲ هزار و ۵۱۴ برای انواع کالاها و موبایل افزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز