خبرگزاری کار ایران

تجارت خارجی ایران در نیمسال اول به ۴۹ میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۶۸

صادرات غیر نفتی ایران در این مدت ۲۲ و ۵صدم درصد و واردات کشورمان هم ۲۹ و ۵۴ صدم درصد افزایش یافته است.

تازه‌ترین آمار گمرک از اوضاع تجارت خارجی کشور حاکی از این است که در این مدت ۲۳ میلیارد و ۶۶۹ میلیون دلار انواع کالا صادر و به میزان ۲۶ میلیارد و ۲۱ میلیون دلار هم وارد کشورمان شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد: در این مدت ۲۳میلیارد و ۶۶۹میلیون دلار انواع کالا صادر و به میزان ۲۶ میلیارد و ۲۱ میلیون دلار هم وارد کشورمان شده است.

این ارقام نشان می دهد که صادرات غیر نفتی ایران در این مدت ۲۲ و ۵صدم درصد و واردات کشورمان هم ۲۹ و ۵۴ صدم درصد افزایش یافته است.

بنابراین گزارش، از مهمترین نکات در خصوص آمار تجارت خارجی ایران در نیمسال اول امسال علاوه بر رشد پایدار صادرات کشورمان می توان به افزایش متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی در ارزش دلاری داشته و حاکی از کاهش خام فروشی در صادرات ایران است.

اقلام عمده صادرات غیر نفتی در مدت یاد شده شامل پروپان مایع شده، متانول وبوتان مایع شده بوده وعمده ترین خریداران کالاهای صدراتی کشورمان هم به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان وهند بوده اند.

عمده واردات کشورمان هم به ترتیب به گندم با سهم۴ و ۹۴صدم درصدی از کل ارزش واردات، وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون سوز با حجم سیلندر بیشتر از ۱۵۰۰ سانتیمتر مکعب با ۳و۶۴ صدم درصد، برنج با ۳ و ۱۸ صدم درصد، ذرت با ۲ و ۷۳صدم درصد و کنجاله سویا با ۲و۴۳صدم درصد اختصاص داردو عمده کشورهای صادرکننده کالا به ایران هم در شش ماهه نخست امسال به ترتیب امارات متحده عربی، چین، هند، کره جنوبی و ترکیه بوده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز