خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد:

نبود مشوق های سرمایه گذاری عامل پرهیز سرمایه گذاران از حضور در بخش معدن

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۵۹۲

بخش معدن با آنکه در کنار صنعت در یک وزارتخانه تعریف شده اند اما هرگز معادن همانند صنعت از اولویت بخوردار نبوده اند و در سیاست گذاری های کلان اقتصادی به جایگاهی مانند صنایع بزرگ دست پیدا نیافته اند.

یک نماینده مجلس گفت: بخش نامه های زیاد و فاقد توجیهی برای حوزه معدن صادر می شود که فعالان این بخش را در تصمیم گیری بلند مدت با مشکل مواجه می کند در حالی که بخش معادن تحت تاثیر تحولات جهانی نیز قرار دارند و اگر از رویدادهای جهانی غفلت کنیم باید شاهد تعطیلی یکی از سودمندترین بخش های اقتصادی کشور در اینده نزدیک باشیم.

به گزارش ایلنا، سید محمد بیاتیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: بخش معدن در ایران به دلیل ضعف ها و نقایص قانونی در گذشته به جای توسعه کیفی در زمینه فرآوری مواد معدنی به خام فروشی و دلالی ترغیب شده است.

این نماینده مجلس مدعی شد: با معادن همانند چاه های نفت برخورد شده است و از فرآوری و ارتقا صنایع معدنی در کشور غفلت شده و به دلیل نبود استراتژی مشخص صنایع معدنی در کنار معادن احداثنشده اند که این خود تاثیر مستقیم در افزایش قیمت تمام شده محصولات این بخش داشته است.

بیاتیان یکی دیگر از چالش های این بخش را ضعف نظارتی دولت برشمرد و افزود: بخش معدن با آنکه در کنار صنعت در یک وزارتخانه تعریف شده اند اما هرگز معادن همانند صنعت از اولویت بخوردار نبوده اند و در سیاست گذاری های کلان اقتصادی به جایگاهی مانند صنایع بزرگ دست پیدا نیافته اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نبود مشوق های سرمایه گذاری را عامل پرهیز سرمایه گذاران در این بخش برشمرد و اظهار داشت: بخش نامه های زیاد و فاقد توجیهی برای حوزه معدن صادر می شود که فعالان این بخش را در تصمیم گیری بلند مدت با مشکل مواجه می کند در حالی که بخش معادن تحت تاثیر تحولات جهانی نیز قرار دارند و اگر از رویدادهای جهانی غفلت کنیم باید شاهد تعطیلی یکی از سودمندترین بخش های اقتصادی کشور در اینده نزدیک باشیم.

این نماینده مجلس از بخش خصوصی نیز خواست از موازی کاری و تشکیل نهادهای متعدد در بخش معدن پرهیز کند و یک نهاد مستقل و قدرتمند معدنی را برای پیگیری مطالبات این بخش بنا نهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز