خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول:

بازار فولاد ایران همچنان مورد استقبال سرمایه گذاران خارجی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۵۴۶

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران معتقد است: بازار فولاد کشور از نظر تجاری و اجرای طرحهای توسعه مورد استقبال سرمایه گذاران خارجی است.

تمایل عمده در بخش فولاد معطوف به ویژگی تجاری آن است و در زمینه سرمایه گذاری این مساله با اقبال لازم برخوردار نیست.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت نامبرده حاکی است، محمد خانداداش پور در کنفرانس شرکت متال اکسپورت(Metal expert) اوکراین که در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان تحت عنوان ' مزیت سرمایه گذاری در صنعت فولاد ایران ' برگزار شد، اظهار داشت: امروز پروژه در دست مطالعه احداث۱۰ میلیون تن فولاد در حاشیه خلیج فارس از جمله فرصت های ویژه جذب سرمایه گذاری است.
وی با بیان اینکه احداثواحد فولادسازی در حاشیه خلیج فارس از امکان فراوانی آب، بنادر مهم کشتیرانی با توان تخلیه و بارگیری ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار تنی برخوردار است، گفت: عمق های پهلوگیری مناسب، اتصال به شبکه سراسری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و امکان ترانزیت کالاهای مختلف از طریق افغانستان از جمله زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری در این بخش محسوب می شوند.
خانداداش پور گفت: علیرغم وجود سایه تحریم ظالمانه، اما امیدهایی درحال رویش است، درعین حال بیم ها و تردیدهایی پیرامون سرمایه گذاری همچنان باقی است.
وی اضافه کرد: تمایل عمده در بخش فولاد معطوف به ویژگی تجاری آن است و در زمینه سرمایه گذاری این مساله با اقبال لازم برخوردار نیست.
خانداداش پور، معرفی چشم انداز فولاد ایران و تشریح مختصات این برنامه را از نکات مثبت و مهم کنفرانس باکو ذکر کرد و افزود: حضور شرکتهای مختلف ایرانی به منظور معرفی پتانسیل های فنی و تجاری از جمله نکات بارز این کنفرانس بود که می تواند با سازماندهی بهتر در کنفرانس های آتی تکامل یابد.
وی، هدف گذاری در بخش فولاد در چارچوب سند چشم انداز ۱۴۰۴ را بیانگر وجود برنامه ریزی در ارتباط با صنعت فولاد کشور دانست و گفت: این موضوع می تواند یکی از پارامترهای مهم و جذاب برای جلب سرمایه گذار باشد.
کنفرانس ' چشم انداز فولاد ایران ' در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۴ مطابق با ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.
برگزارکننده این کنفرانس شرکت متال اکسپورت(Metal expert) از اوکراین بود که همه ساله کنفرانسی مربوط به صنعت فولاد را در یکی از پایتخت های کشورهای CIS، ترکیه و غیره برگزار می کند.
حاضران در این کنفرانس از شرکت های تولیدکننده، تجاری و سازندگان تجهیزات و ماشین آلات فولادسازی هستند. شرکت های اروپایی، ترکیه ای، خاورمیانه، کشورهای cis، چین، هندوستان نیز از جمله مشارکت کنندگان در آن بودند.
شرکت فولاد باکو(Baku Steel Co) جمهوری آذربایجان، میزبانی این کنفرانس را عهده دار بود.
ویژگی کنفرانس امسال، اختصاص موضوع آن به چشم انداز فولاد ایران بود که علاوه بر هیات اعزامی از شرکت ملی فولاد ایران، نمایندگانی از چند شرکت ایرانی نیز در کنفرانس حاضر شدند و برخی به عنوان سخنرانان کنفرانس، مسایل مربوطه را تشریح کردند.
موضوعهای مختلفی نظیر چشم انداز وضعیت بازار فعلی فولاد ایران، فرصت ها و تهدیدهای پیش روی صنعت فولاد کشور، وضعیت فروآلیاژهای مورد نیاز و همچنین ارائه تکنولوژی های جدید در ارتباط با این صنعت برای حاضرین ارایه شد.
ایران از سال ۱۳۸۵(دوره دولت نهم) اجرای هفت طرح فولادی را در برنامه دارد که ظرفیت هریک ۸۰۰ هزار تن پیش بینی شده و قابل افزایش به میزان یک میلیون تن است.
این طرحهای فولادی در سپیددشت(چهارمحال و بختیاری)، سبزوار(خراسان رضوی)، شادگان(خوزستان) نی ریز(فارس)، میانه(آذربایجان شرقی)، قائنات(خراسان جنوبی) و بافت(کرمان) واقع شده است.
پیش از این مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود، شرکت چینی ام. سی. سی چین برای تامین مالی هفت طرح فولادی مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو براساس قرارداد متعهد شده است.
خاندادادش پور چندی پیش گفت: انتظار جمهوری اسلامی ایران از چین بکارگیری تجهیزات با کیفیت بسیار بالا در طرح های هفتگانه فولادی است و بر آن تاکید دارد.
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفته بود، صنعت فولاد ایران در بخش سخت و نرم افزار از استانداردهای اروپایی بالایی برخوردار است و انتظار می رود شرکت چینی در ارتباط با هفت طرح فولادی استانی، نگرشی فراتر از قراردادهای متداول تجاری داشته باشد.
قرار است براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد ایران به ۵۵ میلیون تن برسد.
میزان تولید فولاد خام ایران در پایان سال گذشته با رشد ۸.۸ درصدی نسبت به سال ۹۱ به رقم بیش از ۱۵.۶ میلیون تن رسید و مجموع محصولات فولادی تولید شده کشورمان در پایان سال گذشته به افزون بر ۱۶.۵ میلیون تن بالغ گشت.
پیش بینی شده ظرفیت تولید فولاد ایران تا پایان ۱۳۹۳ به رقم ۳۴ میلیون تن برسد.
آمارها نشان می دهد، میزان ذخایر سنگ آهن ایران(ماده اصلی تولید فولاد) بالغ بر ۵.۱ میلیارد تن است که از این رقم ۲.۸ میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز