خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مطرح کرد؛

صرفه جویی ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۶۷۵

از ماه بهمن سال ۹۲ از کشاورزان در خواست شد که از آب‌های روان برای آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده کنند تا مجبور به استفاده از آب سد نشویم، که این همکاری بی‌نظیر کشاورزان موجب شده است که ۲۵۰ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کاهش سهم آب بخش کشاورزی تصمیمی نیست که به این آسانی گرفته شود و مستلزم تحقیقات و بررسی‌های بسیاری است.

علیرضا شعبان‌نژاد، رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص فعالیت‌های کشاورز در استان گیلان، اظهار کرد: تمام تلاش دولت افزایش تولید در بخش کشاورزی است و صرفه جویی در مصرف آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در رابطه با احتمال کاهش سهم آب در بخش کشاورزی، گفت: این کار مغایر با سیاست‌های دولت در رابطه با افزایش تولیدات در بخش کشاورزی است.

شعبان‌نژاد افزود: از ماه بهمن سال ۹۲ از کشاورزان در خواست شد که از آب‌های روان برای آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده کنند تا مجبور به استفاده از آب سد نشویم.

وی تصریح کرد: برای آبیاری مزارع از آب‌های روان استفاده شده است که این همکاری بی‌نظیر کشاورزان موجب شده است که ۲۵۰ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شود.

شعبان‌نژاد با تاکید براینکه برنج به آب فراوان نیاز دارد، گفت: در سال جاری به دلیل مدیریت درست آب میزان تولیدات ۱۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز