خبرگزاری کار ایران

رئیس کل گمرک ایران خبر داد؛

طی پنج ماهه نخست امسال ۴۷ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۴۵

در پنج ماهه نخست امسال ۴۷ هزار دستگاه خودرو نیز وارد کشور شده است.

رئیس کل گمرک ایران گفت: تقریبا ۹۵ درصد فعالیت‌های گمرک تحت پوشش سامانه جامع گمرکی قرارگرفته است و ۹۰ درصد از ترانزیت نیز از راه دور اظهار می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، مسعود کرباسیان در حاشیه سمینار بین‌المللی کارنه تیر که به میزبانی گمرک و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، گفت: تقریبا ۹۵ درصد فعالیت گمرک، تحت پوشش سامانه جامع گمرکی قرار گرفته است و ۹۰ درصد از ترانزیت نیز از راه دور اظهار می‌شود. ‌‌

وی با بیان اینکه اقدامات یاد شده سبب افزایش در آمد گمرک شده است، افزود: درآمد گمرک در پنج ماه سال جاری به ۵۸ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه قبل افزایش چشم‌گیری داشته است.

کرباسیان اظهار داشت: معطلی ۲۶ روزه در گمرکات به سه روز و هزینه نگهداری هر کالا که در هر روز معادل یک درصد ارزش کالا است، به شدت کاهش یافته است.

کرباسیان تصریح کرد: در پنج ماهه نخست امسال ۴۷ هزار دستگاه خودرو نیز وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی همچنان ممنوع است، افزود: خودروهای بیش از ۲۵۰۰ سی سی که وارد کشور شدند، ثبت سفارش آنها مربوط به قبل از اردیبهشت ماه سال ۹۲ بوده است.

رئیس کل گمرک ایران ادامه داد: خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی سی در طبقه متوسط مورد استفاده قرار می گیرد و به طور قطع، تمام خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی که اجازه ورود به کشور داشتند، تاکنون وارد شده اند و چیزی در گمرکات باقی نمانده است، چرا که مدل های آنها قدیمی می‌شود و بازار مصرف خود را ممکن است از دست بدهند.

کرباسیان در مورد میزان واردات کشور نیز اظهار داشت: در پنج ماهه سال جاری، ۸۰ تا ۸۵ درصد از واردات صورت گرفته مربوط به کالاهای اساسی، مواد اولیه و واسطه‌ای و مابقی مصرفی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز