خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد انتخابات شورایاری‌ها در گفت‌وگو با ایلنا:

۱۶۰۰ نفر از داوطلبان، حائز شرایط شرکت در انتخابات شورایاری‌ها نیستند

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۱۱۹

از سیزده هزار و ۸۱۵ داوطلب در انتخابات شورایاری‌ها که کدرهگیری دریافت کرده‌اند، قریب به ۱۶۰۰ نفر حائز شرایط ماده ۴۲،۴۳ و ۴۴ آئین نامه اجرایی ستاد انتخابات نبودند.

سخنگوی ستاد چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها گفت: ۱۶۰۰ نفر از سیزده هزار و ۸۱۵ داوطلب در انتخابات شورایاری‌ها حائز شرایط شرکت در این انتخابات نیستند.

امیرفاضل الهیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: از سیزده هزار و ۸۱۵ داوطلب در انتخابات شورایاری‌ها که کدرهگیری دریافت کرده‌اند، قریب به ۱۶۰۰ نفر حائز شرایط ماده ۴۲،۴۳ و ۴۴ آئین نامه اجرایی ستاد انتخابات نبودند.

وی تصریح کرد: رد یا تایید صلاحیت شرکت‌کنندگان از وظایف هیات اجرایی نیست، بلکه این هیات استعلامات را با اطلاعات دریافتی اطلاع‌رسانی می‌کند و بررسی اطلاعات از حیثصحت و صقم آن‌ها برعهده هیات نظارت است.

سخنگوی انتخابات شورایاری‌ها با اشاره به ثبت نام یارانه‌ای داوطلبان در انتخابات شورایاری‌ها گفت: برای نخستین بار در تاریخ ایران است که ثبت‌نام برای شرکت در یک انتخابات به صورت یارانه‌ای انجام می‌شود و به همین دلیل ممکن است؛ اشتباهاتی وجود داشته باشد، به عنوان مثال ممکن است، فردی محله خود را به اشتباه درج کرده باشد که به عنوان عدم سکونت در محله حائز شرایط یاد شده در مفاد بالا نمی‌شود.

الهیان تاکید کرد: با توجه به این موارد برخی از افراد رد صلاحیت شده می‌توانند با پی‌گیری مشکلات خود از هیات نظارت نسبت به اصلاح وضعیت خود اقدام کنند که نظر هیات نظارت در این خصوص فصل الخطاب است.

وی با اشاره به استعلام از مراجع چهارگانه برای بررسی صلاحیت شرکت‌کنندگان گفت: نظر ستاد انتخاباتی آن بود شورایاری‌ها به عنوان نهادی اجتماعی نباید مورد سخت‌گیری‌های خاص قرار بگیرد که البته باید حرف آخر را در این خصوص هیات نظارت بزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز