خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در گفت‌و گو با ایلنا:

لایحه مدیریت شهری تا ۹ ماه آینده نهایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۲۰۸

جمع‌بندی‌های لازم درباره این پیش‌نویس انجام شده و چند جلسه دیگر باید برای کلیات و ساختار اصلی آن تشکیل شود تا جهت‌گیری کلی دولت درباره این لایحه مشخص شود.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ظرف ۶ تا ۹ ماه آینده پیش‌نویس لایحه مدیریت شهری در هیات دولت به تصویب می‌رسد و به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

علی نوذرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره لایحه مدیریت شهری و بررسی آن در هیات دولت گفت: به موجب ماده ۱۷۳ قانون برنامه پنجم، پیش‌نویس برنامه مدیریت شهری تهیه شده و در تیرماه به دولت ارائه شد و طبق روال بررسی پیش نویس‌ها، دولت آن را به کمیسیون امور کلان شهر‌ها ارائه کرد.

وی گفت: طبق روال این پیش‌نویس ابتدا در کمیته تخصصی، بعد از آن در کمیته فرعی و پس از آن در کمیته اصلی بررسی می‌شود.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه این پیش‌نویس در کمیته تخصصی و فرعی مطرح شده و دو جلسه نیز در کمیسیون اصلی مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: از این رو می‌توان گفت؛ جمع‌بندی‌های لازم درباره این پیش‌نویس انجام شده و چند جلسه دیگر باید برای کلیات و ساختار اصلی آن تشکیل شود تا جهت‌گیری کلی دولت درباره این لایحه مشخص شود.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: این پیش نویس ۲۹۳ بند دارد که قطعا بررسی آن زمانبر است.

نوذرپور تاکید کرد: در آخرین جلسه‌ای که در وزارت کشور این پیش‌نویس بررسی شد، ما پیشنهاد دادیم که در ۶ کمیته تخصصی با عناوین حوزه کلیات و ساختار، حوزه شهرسازی، ‌حوزه فرهنگی و اجتماعی، حوزه حمل و نقل و ترافیک، حوزه درآمدی و بودجه‌ای و همچنین حوزه خدمات شهری و محیط زیست در پیش‌نویس مدیریت شهری مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اعضای کارگروه‌ها مشخص شده و آن‌ها به موازات یکدیگر کار خواهند کرد، افزود: با برنامه‌ای که در نظر داریم؛ ظرف ۶ تا ۹ ماه آینده این پیش‌نویس در هیات دولت به صورت لایحه تصویب شده و به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز