خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام موسوی لاری در گفت‌وگو با ایلنا:

نباید اجازه بهره‌برداری سیاسی از شورایاری‌ها را داد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۳۶۱

اگر قرار باشد که کشمکش‌های حزبی و جناحی شورایاری را متاثر کند و در آینده برخی افراد از آن‌ به عنوان ستاد در انتخابات مجلس استفاده کنند، به شهروندان ضرر زده می‌شود.

وزیر اسبق کشور با اشاره به اینکه شورایاری‌ها بازوی اجتماعی شوراهای شهر هستند، گفت: نباید اجازه داد که از شورایاری‌ها بهره برداری سیاسی شود.

حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد انتخابات شورایاری‌ها گفت: شورایاری‌ها مجموعه‌ا‌ی از نیروهای فعال هر محله هستند که شورا‌ها را در انجام وظایف محلی خود یاری می‌رسانند.

وی یادآور شد: زمانی که ما در دولت اصلاحات شورا‌ها را ایجاد کردیم، تلقی‌مان این بود که کوچکترین لایه‌های اجتماع که روستا‌ها هستند، بتوانند در سرنوشت خود موثر باشند. اکنون شورا‌ها در روستا‌ها جایگاه خودشان را دارند، به طوری که حتی در یک روستای ۲۰ نفره هم شورا وجود دارد، اما در کلان شهر‌های بزرگ شاهد شوراهایی با تعداد مختلف از ۹ تا ۳۱ نماینده هستیم.

وزیر اسبق کشور با بیان اینکه در شهر‌های بزرگ مانند تهران ۳۱ عضو شورای شهر نمی‌توانند به مسائل هر کوی و محله‌ای اشراف داشته باشند، افزود: براساس این مساله و برای آنکه حضور مردم در تصمیم‌گیری‌ها نهادینه شود، مساله شورایاری به عنوان نهادی مردمی مطرح شد و باید توجه داشت که این نهاد تنها کمکی برای شورای شهر است و هیچ اختیار قانونی ندارد.

حجت الاسلام موسوی لاری اظهار کرد: شورایاری‌ها نهادی هستند که مشکلات اجتماعی و یا عمرانی محله خود را به شورا‌ها انتقال می‌دهند و می‌توانند؛ بازوی تصمیم‌سازی برای شورای تصمیم‌گیرنده باشند، بنابراین شورایاری‌ها نقش مهمی در وارد کردن مردم به صحنه تصمیم‌گیری‌ها دارند. برای نمونه در تهران که ۳۱ نماینده دارد، ممکن است تا ۲۰ هزار نفر نیز برای کمک به این شورا وارد عمل شوند و باید توجه داشت که این بزرگ‌ترین حضور مردمی در عرصه تصمیم‌سازی است.

وزیر دولت اصلاحات در ارتباط با مسائل پیش آمده در انتخابات پیش روی شورایاری‌ها افزود: امسال برخی گرایشات سیاسی قصد داشتند که از این حوزه اجتماعی کمک دهنده به شورا بهره‌برداری سیاسی کنند، در واقع می‌خواهند از شورایاری‌ها به عنوان سازمان رای خودشان استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید اجازه داد تا شورایاری‌ها به عنوان بازو و نهاد اجتماعی شورا‌ها کار خود را انجام دهند، تصریح کرد: شورایاری‌ها را نباید وارد دعوا‌ها و بده بستان‌های سیاسی کرد. نگاه‌های سیاسی برای شورایاری‌ها اثرات تخریبی دارد.

حجت الاسلام موسوی لاری ادامه داد: مردم یک محله می‌خواهند؛ دور هم جمع شوند و ۵ نفر را انتخاب کنند تا مشکلات محله‌شان حل شود، اگر قرار باشد که کشمکش‌های حزبی و جناحی آن را متاثر کند و در آینده برخی افراد از آن به عنوان ستاد در انتخابات مجلس استفاده کنند، به شهروندان ضرر زده می‌شود، بنابراین نباید اجازه داد که چنین اتفاقی بیفتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز