خبرگزاری کار ایران

آغاز بررسی بودجه سال ۹۴ شهرداری تهران در شورا

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۹۱۸

پیشنهاد دارم؛ بودجه نسبت به سال ۹۳ افزایشی نداشته باشد، اما شهرداری از این تهدید فرصت بسازد و با کاهش برخی اقدامات عمرانی در مناطق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا از آغاز بررسی لایحه " بودجه سال ۱۳۹۴ شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت های تابعه " در یکصدو بیست و هشتمین جلسه شورا خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ در یکصد و بیست وهشتمین جلسه شورا بررسی لایحه " بودجه سال ۱۳۹۴ شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت‌های تابعه " در دستور جلسه قرار گرفت که به دلیل کمبود وقت بررسی دقیق تر و تصویب آن به جلسه بعد از ظهر شورا موکول شد.

علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه در جریان طرح این لایحه گفت: در بررسی بودجه سال ۹۴ ابتدا می بایست اشاره ای به بودجه سال ۹۳ داشته باشیم.

وی ادامه داد: سرجمع بودجه سال جاری ۱۵۸۴۵ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۷۸۶۴ میلیارد تومان یعنی معادل ۴۹.۶ درصد، بودجه نقدی و ۷۹۸۱ میلیارد تومان یعنی معادل ۵۰.۴ درصد نیز بودجه غیر نقد بوده است که بر اساس سیاست های بودجه سال ۹۴ باید سهم بودجه نقد بالاتر از غیر نقد باشد و ما در تنظیم بودجه سال ۹۴ به این موضوع توجه جدی داشتیم.

دبیر افزود: بودجه ای که از سوی شهرداری برای سال ۹۴ در نظر گرفته شده است رقم ۱۷۴۶۰ میلیارد تومان را نشان می دهد که متعاقب آن رقمی که در کمیسیون برنامه و بودجه برای سال ۹۴ پیشنهاد شد رقم ۱۶۹۵۹ میلیارد تومان بود یعنی در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان کمتر.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: ویزگی بودجه پیشنهادی کمیسیون این است که سهم بودجه نقد از ۴۹.۶درصد سال ۹۳ را به ۶۴.۷ درصد رساندیم یعنی در حدود ۱۵ درصد افزایش. متعاقب آن سهم بودجه نقد را از ۵۰.۴ به ۳۵.۳ درصد کاهش دادیم یعنی آنچه که بر اساس سیاست بودجه باید اعمال شود.

دبیر همچنین خاطر نشان کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری تهران ۱۰.۱ درصد نسبت به سال ۹۳ افزایش داشت اما بودجه پیشنهادی کمیسیون رشد ۷ درصد را نشان می دهد.

وی یاد آور شد: در بودجه پیشنهادی کمیسیون اولویت هایی در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به توسعه مترو، دیون پیمانکاران و اتوبوس اشاره کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به برخی ردیف های درآمدی شهرداری تهران گفت: در تنظیم بودجه سال ۹۴ تحقق ردیف های درآمدی شهرداری تهران بسیار حائز اهمیت است که از جمله می توان به عوارض حاصل از مالیات بر ارزش افزوده، عوارض نوسازی، ارزش بهینه، عوارض سالیانه خودروهای سواری، عوارض صدور کارت تردد در محدوده طرح ترافیک، جرایم رانندگی، بهای خدمات مدیریت پسماند، در آمد حاصل از سرمایه گذاری بخش خصوصی، درآمد حاصل از تغییر کاربری ها و… اشاره کرد.

در ادامه جلسه احمد حکیمی پور با بیان اینکه تنظیم بودجه به زمان بیشتری نیاز دارد پیشنهاد برگرداندن لایحه بودجه به شهرداری را داشت و گفت: برای آنکه کار شهرداری زمین نماند می توان یک دوازدهم بودجه را تخصیص داد.

وی همچنین ادامه داد: لایحه بودجه شهرداری آنچنان که باید شفافیت ندارد و سقف درآمدی بالاتر از رقم مورد اشاره شهرداری تهران است.

حکیمی پور افزود: مورد دیگری که باید اشاره کرد این است که در تمام تبصره ها بخش نظارت حذف شده و نیز سیاست های ابلاغی شورای شهر رعایت نشده است.

در ادامه جلسه اسماعلی دوستی خطاب به حکیمی پور گفت: در حالی که من جزییات بودجه را خالی از اشکال نمیبینم اما باید گفت که کلیات بودجه مورد قبول است و بودجه ارائه شده از سوی شهرداری تهران نسبت به سال قبل از شفافیت بیشتری برخوردار است.

دوستی همچنین با بیان اینکه من طرفدار بودجه پیشنهادی شهرداری هستم افزود: شهرداری باید در جهت تقویت بنیادی درآمد های خود گام بردارد که در این مسیر توجه به سرمایه گذاری در بخش خصوصی و نیز وصول مطالبات از عوارض کاربری های اداری، تجاری و مسکونی می تواند مثمر ثمر باشد.

احمد دنیا مالی نیز گفت رقم بودجه سال ۹۴ برشی از برنامه دوم ۵ ساله شهرداری تهران است که بر حسب ان بودجه سال ۹۴ در برنامه دوم ۱۷۹۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که بر این اساس می توان گفت بودجه پیشنهادی شهرداری تهران رقم واقعی تری را در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: من اعتقاد دارم جز در بخش حمل و نقل که که قرار بوده بودجه ۴۸۰۰ میلیاردی برای تعیین شود و با کاهش مواجه شده در باقی بخش ها ارقام پیشنهادی ارقام خوب و مطلوبی باشد.

پرویز سروری نیز در ادامه جلسه گفت: سال اینده ما وضعیت خوبی در اقتصاد نخواهیم داشت که یقینا در تنظیم بودجه ما با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: ما حتی سال آینده امید به دریافت مطالبات از دولت نداریم.

سروری افزود: از این رو من پیشنهاد دارم بودجه نسبت به سال ۹۳ افزایشی نداشته باشد اما شهرداری از این تهدید فرصت بسازد و با کاهش برخی اقدامات عمرانی در مناطق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز