خبرگزاری کار ایران

درخواست سرخو از قوه قضائیه؛

به پرونده افرادی که دستشان آلوده به اموال کارگری‌ست؛ سریعتر رسیدگی کنید

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۳۹۴

تقاضا داریم؛ دستگاه قضایی هرچه سریعتر به پرونده کسانی که دست‌شان آلوده به اموال کارگران، ‌بازنشستگان و اقشار ضعیف است، رسیدگی کند.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به پرونده کسانی شد که دستشان آلوده به اموال کارگران، ‌بازنشستگان و اقشار ضعیف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با ابراز خرسندی از صدور حکم برای پرونده خیابان فاطمی گفت: تقاضا داریم؛ دستگاه قضایی هر چه سریعتر به پرونده کسانی که دستشان آلوده به اموال کارگران، ‌بازنشستگان و اقشار ضعیف است، رسیدگی کند.

وی با اشاره به حکم صادر شده در مورد معاون اول رئیس جمهور سابق تصریح کرد: زمانی که مسئول رسیدگی به مفاسد اقتصادی دولت دهم خود حکم محکومیت می‌گیرد، جای نگرانی دارد.

در ادامه رحمت اله حافظی با اشاره به مصوبه تعطیلی معادن شن و ماسه منطقه ۱۸ تهران گفت: خوشبختانه فعالیت این معدن از سه شیفت به یک شیفت تغییر پیدا کرده و قرار است تا پایان سال تعطیل شود.

وی افزود: به شهرداری پیشنهاد می‌شود که با تعطیلی این معادن ۴۰۰ هکتار زمین باقی مانده از آن را به فضای سبز تبدیل کند.

حافظی با اشاره به سخنان شهردار مبنی براینکه شعار آسمان آبی و زمین پاک سرلوحه بودجه ۹۴ بوده است، گفت: با وجود این شعار چگونه است که در بودجه پیشنهادی شهردای در موضوعات تعویض کاتالیست تاکسی‌ها، احداثخطوط ریلی درون شهری و خرید انواع اتوبوس شهری شاهد کاهش بودجه پیشنهادی بوده‌ایم.

سرخو با اشاره به اینکه بودجه سه فصل دارد، گفت: فصل اول آن مربوط به درآمدهای مبتنی بر عوارض است که پایدار بوده و فصل دوم و سوم آن مربوط به واگذاری‌های سرمایه‌ای ناپایدار است.

وی افزود: جمع دارایی‌های فصل دوم و سوم بودجه ده هزار میلیارد تومان از ۱۷ هزار میلیارد تومان است که شبه ناپایدار است.

حافظی با بیان اینکه شهردار اعلام کرده بیش از ۷۰ درصد بودجه مبتنی بر زیرساختار‌ها و تملک دارایی است و ۳۰ درصد آن به تامین نگه‌داشت اختصاص دارد، گفت: شهرداری بسیاری از موارد نگه‌داشت را به حوزه تملک و زیر ساخت‌ها وارد کرده و به این دلیل نگه‌داشت کاهش یافته است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به جدول بودجه سال ۹۴ گفت: ۴ هزار جدول پیشنهادی بودجه به اعضای شورای شهر داده شده و بار‌ها خواسته‌ایم سی دی اکسل آن نیز به شورای شهر داده شود تا آن را تحلیل کنیم که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی افزود: اگر مسئولان شهرداری سی دی را تحویل ندهد، این اطلاعات را روی سایت‌های اطلاع رسانی قرار می‌دهیم تا مردم خود تحلیل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز