خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در پاسخ به ایلنا:

برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها خلاء قانونی داریم / نظارت بر اجرا با شورای شهر است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۱۵

نظارت بر اجرا با خود شورای شهر است، منوط بر اینکه مجوز قانونی داشته باشد و گرنه نمی‌تواند.

وزیر کشور درباره انتخابات شورایاری‌های محلات گفت: انتخاباتی با نام انتخابات شورایاری نداریم، که این خلاء‌ قانونی وزارت کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی فضلی در حاشیه هفتاد و پنجمین جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در پاسخ به سوالی در زمینه برگزاری انتخابات شورایاری‌های محلات گفت: برای اجرای انتخابات شورایاری‌ها مقرر شده، خود شوراها تصمیم بگیرند و با همکاری شهرداری و بخش‌هایی که با آنها اعلام همکاری خواهند کرد، این انتخابات را برگزار کنند.

وی تصریح کرد: هر نوع انتخابات و هر نوع مراجعه به رای مردم چه در قالب اصناف و چه در قالب اقشار باید قانون داشته باشد و فعلا درباره انتخابات شورایاری‌ها خلاء‌قانونی وجود دارد. از همین رو وزارت کشور به هیچ وجه نمی‌تواند در این امر دخالت داشته باشد.

رحمانی فضلی درباره نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها گفت: حتما کسانی که متولی قانونی باشند، بر این انتخابات نظارت هم می‌کنند. نظارت بر اجرا با خود شورای شهر است، منوط بر اینکه مجوز قانونی داشته باشد و گرنه نمی‌تواند.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر شورای شهر این مجوز قانونی را دارد، گفت: باید از آنها سوال شود که مجوز دارند یا نه، اما وزارت کشور در باره این انتخابات مجوز ندارد.

وزیر کشور همچنین درباره آغاز ثبت نام کاندیداهای شورایاری گفت: به هر حال باید شورای شهر در قبال کسانی که پیگیر هستند، پاسخگو باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز