خبرگزاری کار ایران

ارائه گزارش تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین در جلسه امروز شورا؛

قناعتی: شهردار منطقه در هیچ کجای شهرداری بکارگیری نشود

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۱۷۵

من از شهردار می خواهم اگر چنین اتفاقی رخ داد؛ دیگر شهردار منطقه و شهردار ناحیه در هیچ کجای شهرداری به کارگیری نشود.

شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر توضیحاتی را در مورد تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین ارائه کرد.

به گزارش ایلنا؛ احمد حکیمی­پور، عضو شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یکصدو بیستمین جلسه شورا به موضوع اجرای حکم ماده ۱۰۰ توسط شهرداری در تخریب و برطرف کردن خلاف ها در پاساژ علاءالدین اشاره کرد و گفت: این قاطعیت خوب است و متخلفین بدانند که چوب قانون وجود دارد.

وی اظهار داشت: برخی تخلفات در شهر وجود دارد و با انجام اینگونه کارها سوداگران سرجای خودشان بنشینند.

مجتبی شاکری، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص گفت: انجام این کار نشان می دهد که شعار همکاری میان شورای شهر و شهرداری در جلوگیری از قانون شکنی در حال شکل گیری است و می تواند کار مشترکی بین این دو باشد.

وی اظهار داشت: این اقدام سبب شد که انرژی شورا و شهرداری در ورود به صحنه ای برخورد با تخلفات مضاعف شود.

ابوالفضل قناعتی با تشکر از اجرای رأی ماده ۱۰۰ با اشاره به مراجعه مغازه داران به شورای شهر تاکید کرد: من از شهردار می خواهم اگر چنین اتفاقی رخ داد دیگر شهردار منطقه و شهردار ناحیه در هیچ کجای شهرداری به کارگیری نشود.

پرویز سروری اقدام صورت گرفته را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: این اقدام نشان داد کسانی که ادعا می کنند با داشتن قدرت و ثروت، قانون نمی توانند جلویشان را بگیرد، اینگونه نیست.

وی اظهار داشت: وقوع این موضوع نقطه عطفی در کشور است که باید تلاش کرد این روند استمرار داشته و هیچ تخلف و متخلفی در حاشیه امنیت نیست.

وی با بیان اینکه متخلفین باید طعم اجرای قانون را بچشند، گفت: شهردار اعلام کرده است که با متخلفین چه در داخل شهرداری و چه خارج از آن به شدت برخورد می کند و ما در شورای شهر از این موضوع تشکر می کنیم و امیدواریم سایر ساختمان ها که چنین شرایطی دارند از همین شیوه درخصوص آنها استفاده شود.

اسماعیل دوستی، نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا که امضا کننده این رأی از جانب شورای شهر تهران در یکی از کمیسیون های ماده ۱۰۰ بود گفت: اگر جدیت شهردار تهران در این خصوص نبود این اتفاق رخ نمی داد.

وی تصریح کرد: من پیش از امضا این رأی از شهردار خواستار پیگیری اجرای این رأی شدم و وی قول پیگیری آن را دادند و موضوع را حتی با حضور در دیوان عدالت اداری پیگیری کرد و این اتفاق مبارک در شهر رخ داد.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، بیان اینکه شهرداری در اجرای این رأی در برخی جاها تنها مانده بود گفت: بازخورد مردم در اجرای این رأی توسط شهرداری بسیار خوب بوده و مردم از اینکه قانون اجرا شده است و زور و تزویر نتوانسته است جلوی اجرای قانونی را بگیرد خوشحال بودند و این موضوع ارزشمند است.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران که به پیشنهاد اعضا به تشریح این موضوع پرداخت گفت: برخی اوقات تخلفات به حدی می رسد که ایمنی و آسایش شهروندان را به خطر می اندازد و پاساژ علاء الدین یکی از این موارد بود.

وی با اشاره به تعداد افرادی که روزانه در پاساژ علاء الدین حضور دارند گفت: این حجم تردد کاملاً متفاوت از یک مرکز تولیدی با ۲۰ کارگر است.

شهردار تهران تاکید کرد: قانون همه جا قانون است اما شرایط سبب می شود که برخی جاها در اولویت قرار گیرد. زمانی این اولویت بندی ها حساسیت بیشتری پیدا می کند که صاحبان و مالکان نسبت به اجرای قانون بدقولی می کنند و می خواهند قانون اجرا نشود.

وی تصریح کرد: به این پاساژ از سال ها قبل چندین بار فرصت داده شده بود که موضوع ایمنی و پارکینگ ها را تأمین کنند.

قالیباف با اشاره به اینکه شخصاً ۱۵ ماه است این موضوع را دنبال می کند اعلام کرد: مبارزه با مفاسد چه در درون شهرداری و چه در خارج شهرداری به شدت پیگیری می شود و این موضوع از ۲ سال پیش در درون شهرداری آغاز شده است.

وی در ادامه به موضوع اجرای حکم ماده ۱۰۰ اشاره کرد و گفت: شهرداری به دنبال ایجاد مشکل برای شهروندان نیست و به همین دلیل در جایی که قابلیت احیا حکم بوده و تذکرات داده شده باشد در صورت عدم تکمیل اجرای حکم را پیگیری می کند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط پاساژ علاءالدین خاص بود گفت: در اجرای این حکم شهرداری با دقت عمل کرد تا ظلمی در حق مردم اتفاق نیافتد.

شهردار تهران با بیان اینکه صاحب این پاساژ هیچ سند مغازه ای را به نام کسی نکرده بود تصریح کرد: در طبقه هفتم این برج ۹۰ مغازه وجود داشت که پس از صحبت کردن با تک تک مغازه داران با رعایت ادب و احترام و متقاعد کردن آنان در اقدامی مشکل برای حفظ اموال این مغازه داران آنها انتقال داده شدند.

قالیباف اعلام کرد: برای اجرای رأی ۳۰ مغازه در طبقه هفتم تخریب و طبقه ۳ نیز به صورت کامل تخریب و تبدیل به انبار تجاری شد.

وی اظهار داشت: پس از آتش سوزی که در واحد تجاری در تهران رخ داده توقع از شهرداری این است که در موضوع ایمنی اغماضی نکند و به همین اساس موضوع ایمنی در شهر تهران به هیچ عنوان قابل اغماض و گذشت نیست.

وی با تاکید بر اینکه قانون باید توام با اخلاق و ادب، حرمت و کرامت اجرا شود اظهار داشت: این اقدام می تواند موجب پیشگیری شده به نحوی که به متخلفین متذکر شود که مدیریت شهری از تخلفات نمی گذرد.

قالیباف با صراحت اعلام کرد: شهرداری برخورد با تخلفات را محکم ادامه می­دهد و اقدامات را با همراهی شورای شهر پیش می برد.

گفتنی است؛ برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران از عملکرد شهرداری در اجرای رأی ماده ۱۰۰ قانون شهرداری درخصوص پاساژ علاءالدین تقدیر کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز