خبرگزاری کار ایران

چمران در واکنش به تخریب کاخ ورسای ایران؛

چه کسی گفته این خانه تاریخی‌‌ست و معماری ارزشمندی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۳۹۳

چه کسی گفته که این خانه تاریخی است و یا معماری ارزشمندی دارد؟ آنچه را که سازمان میراثفرهنگی تائید کرده باشد، قبول و رعایت می‌کنیم و مسئول آنچه میراثفرهنگی تائید نکرده، نیستیم.

رئیس شورای شهر تهران در مورد آثار تاریخی و میراثفرهنگی تهران که در معرض تهدید، تخریب و یا مخدوش شدن حریمشان قرار دارند، گفت: تنها آثاری را که میراثفرهنگی تایید کرده باشد؛ ضوابط را رعایت و قبول می‌کنیم، و در مورد آنچه این سازمان تایید نکرده باشد، مسئول نیستیم.

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد نقض حریم برج آزادی تهران از سوی شهرداری به دلیل ساخت یک مسجد مرتفع در نزدیکی این برج گفت: حریم برج آزادی رعایت خواهد شد، البته برج آزادی مشکلات دیگری همچون قرار گرفتن در نزدیکی فرودگاه و پرواز هواپیما را نیز دارد.

وی در این باره که میراثفرهنگی اعلام کرده؛ شهرداری توجهی به درخواست این سازمان برای اصلاح بنای مسجد ۷۲ تن نکرده است، اظهار کرد: ما این مسئله را در شورا پیگیری می‌کنیم، تا مصوبات میراثفرهنگی در این زمینه رعایت شود.

رئیس شورای شهر تهران در مورد ساخت و ساز در حریم عمارت تاریخی عین الدوله نیز گفت: در حریم این بنا پروانه ساخت صادر شده است، اما طرفین هنوز در این مورد در حال کشمکش و دعوا هستند و وضعیت این عمارت نیز پیگیری می‌شود.

چمران همچنین در ارتباط با خانه‌ای موسوم به کاخ ورسای ایران که در معرض تخریب قرار دارد و گفته می‌شود؛ قرار است به جای آن مجتمعی مسکونی‌ اداری ساخته شود، گفت: چه کسی گفته که این خانه تاریخی است و یا معماری ارزشمندی دارد؟ آنچه را که سازمان میراثفرهنگی تائید کرده باشد، قبول و رعایت می‌کنیم و مسئول آنچه میراثفرهنگی تائید نکرده، نیستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز