خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی:

فرسوده بودن اتوبوس بین شهری از سفرهای گردشگران خارجی می‌کاهد

کد خبر : ۲۳۳۳۲۵

کیفیت و استاندارد ساخت ناوگان حمل و نقل بین شهری موضوع مهمی است که نباید هیچگاه آن را نادیده گرفت و کمترین بی‌توجهی به این موضوع می تواند جان هزاران انسان را به خطر اندازد.

ایمنی در وسایل حمل و نقل بین شهری موضوع مهمی است که متاسفانه کمتر در کشور مورد توجه قرار می کیرد و مسئول اصلی آن هم وزارت راه است.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه به خاطر فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی برخی اتوبسهای بین شهری سیستم اطفاء حریق ندارند و با وقوع یک حادثه، مسافران نگران می شوند و جانشان به خطر می افتد.

وی ادامه داد: برخی گردشگران خارجی هم به خاطر فرسوده بودن سیستم حمل و نقل بین شهری دوست ندارند که با اتوبوس سفر کنند و این باید مورد توجه مسئولان گردشگری باشد چون کشور ما طبیعت زیبایی دارد که گردشگران خارجی آن را دوست دارند و در سفرهای بین شهری می توانند از آن لذت ببرند.

ندیمی افزود: در مجلس بارها به وزارت راه در مورد قدیمی بودن اتوبوس های بین شهری تذکر داده شده اما تا زمانیکه بودجه طرح آماده نباشد امکان اجرای آن وجود ندارد و باید یک ردیف بودجه جداگانه مجلس به آن اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه نوسازی اتوبوسهای بین شهری سبب می شود تا کتر افراد با وسایل شخصی رفت و آمد کنند ادامه داد: وقتی دو روز تعطیلی داریم بیشتر جاده های کشور مسدود می شوند اما با ایمن سازی اتوبوسها حجم ترافیک جاده ای کاسته می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: البته کیفیت و استاندارد بودن قطعات یدکی اتوبوسهای بین شهری هم مهم است تا یک اتوبوس پس از یک سال هم امکان تردد داشته باشد.

وی اظهار داشت: کیفیت و استاندارد ساخت ناوگان حمل و نقل بین شهری موضوع مهمی است که نباید هیچگاه آن را نادیده گرفت و کمترین بی توجهی به این موضوع می تواند جان هزاران انسان را به خطر اندازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز