خبرگزاری کار ایران

دبیر مجمع کلان شهر‌های کشور در اصفهان؛

باید دبیرخانه دائمی کلان‌شهر‌ها راه‌اندازی شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۱۲

بعضی مواقع تصمیم‌گیری‌های سیاسی می‌تواند به ضرر مردم تمام شود که باید برای حل این مشکلات دبیرخانه دائمی کلان شهر‌ها راه‌اندازی شود و قانونگذاری در مورد شهر‌ها به شهرداری‌ها واگذار شود و همچنین دست از اختلاف‌های سلیقه‌ای برداریم تا شاهد تجربه تلخی در تاریخ مدیریت شهری نباشیم.

دبیر مجمع کلان شهر‌های کشور و شهردار تهران در نشست مشترک روسای شوراهای اسلامی و شهرداران کلان شهر‌ها که صبح امروز در اصفهان برگزار شد، درباره مشکلات کلان شهر‌ها گفت: اکنون دیگر زمان آن رسیده است که مجموعه مدیریت محلی و مدیریت شهری در سراسر کشور برای حل مشکلات آینده خود چاره‌اندیشی و تدبیر کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ محمد باقر قالیباف یکپارچه سازی مدریت شهری و ملی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر عنوان کرد و افزود: کشور ما نزدیک به صد سال است که اداره سرنوشت خود را به سرنوشت نفت گره زده و هر زمان که تصمیم گرفته شد وابستگی اقتصاد را به نفت کاهش دهیم متاسفانه نتیجه درستی به دست نیامده و حتی این وابستگی بیشتر نیز شده است.

وی تصریح کرد: ما منکر اهمیت نقش این سرمایه عظیم در پیشبرد صنعت و اقتصاد کشور نیستیم، اما تکیه بیش از حد بر این صنعت برای کشور ما به یک چالش عظیم تبدیل شده است تا جایی که دشمنان امروز از آن به عنوان یک اهرم فشار برای از پای در آوردن جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند و ما باید برای برای جلوگیری از این امر اقتصاد بدون نفت را تجربه کنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه مدیران شهری و کشوری باید برای تشکیل اقتصاد بدون نفت، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند، خاطر نشان کرد: در یک دهه گذشته کشور ما در یک دوره ۱۳ ماهه توانست صنعتی دو رقمی بدون تکیه بر نفت را تجربه کند و این یعنی ظرفیت اقتصاد بدون نفت در کشور ما وجود دارد و باید برای ناکام گذاشتن دشمنان از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه ششم توسعه در دست تدوین است، بر رویکرد این برنامه به اقتصاد بدون نفت تاکید کرد و گفت: دولت بودجه سال ۹۴ را به مجلس ارائه داده است در حالی متاسفانه هنوز در برخی از رویکرد‌های آن به مسئله اقتصاد بدون نفت توجهی نشده است و اگر مجلس نیز آن‌ها را اصلاح نکند در سال آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

شهردار تهران تاکید کرد: دولت باید بداند که وقت آن رسیده است که مسائل شهر‌ها و قانون گذاری در این زمینه به خودشان واگذار نماید زیرا در در رابطه با بسایری از موضوعات نباید به صورت ملی تصمیم گرفته شود زیرا قانونی که برای استان تهران تصویب می‌شود قابلیت اجرا در شهر‌های کوچک‌تر را ندارد.

وی بیان کرد: بعضی مواقع تصمیم‌گیری‌های سیاسی می‌تواند به ضرر مردم تمام شود که باید برای حل این مشکلات دبیر خانه دائمی کلان شهر‌ها راه‌اندازی شود و قانونگذاری در مورد شهر‌ها به شهرداری‌ها واگذار شود و همچنین دست از اختلاف‌های سلیقه‌ای برداریم تا شاهد تجربه تلخی در تاریخ مدیریت شهری نباشیم.

گفتنی است نشست مشترک روسای شورای شهر و شهرداران کلان شهر‌های کشور صبح امروز دو شنبه ۱۷ آذر ماه در محل هتل کوثر اصفهان با حضور ۱۵ کلان شهر به منظور بررسی مباحثقانونی در خصوص شهرداری‌ها که در دولت و مجلس و طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها، طرح دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، بررسی پیش نویس لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها، طرح لایحه بودجه ۹۴، برنامه ششم توسعه کشور و لایحه مدیریت شهری برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز