خبرگزاری کار ایران

سرخو در جلسه‌ای با نمایندگان کارگران شهرداری اعلام کرد؛

تامین مسکن ارزان‌ قیمت برای کارگران شهرداری در بافت‌های فرسوده

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۱۴

فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران با همکاری فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی به دنبال این است تا آیین‌نامه‌ای برای تامین مسکن ارزان‌ قیمت برای کارگران شهرداری در بافت‌های فرسوده تنظیم کند.

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران با اعضای هیأت مدیره اتحادیه کارگران و شوراهای اسلامی کار و همچنین انجمن‌های صنفی کارگران شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن عصر روز گذشته(یکشنبه) دیدار داشت.

به گزارش ایلنا، محسن سرخو رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در این جلسه ابتدا راجع به مشکل عدم‌توازن در پرداخت مزایا به کارگران شهرداری و کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش صحبت کرد و گفت: این موضوع را با شهردار تهران هم در جلسات فراکسیون مطرح کردیم که آقای قالیباف نسبت به پیگیری و رفع آن نظر مساعدی داشتند. به گفته سرخو در جلسات تخصصی هم به این نتیجه رسیده‌اند که باید همسان‌سازی حقوق کارگران و کارکنان انجام شود.

وی همچنین اظهار کرد: هدف فراکسیون کارگری این است که دستورالعمل‌های موجود برای همه سازمان‌ها و شرکت‌ها در این زمینه اجرا شود و در آینده چنانچه نقصی در آنها مشاهده شد، مشکلات در فراکسیون مطرح شود تا با همیاری مدیران شهرداری، اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در ادامه به پیگیری مشکلات مربوط به بازنشستگان شهرداری اشاره کرد و افزود: همچنین فراکسیون با همکاری فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی به دنبال این است تا آیین‌نامه‌ای برای تامین مسکن ارزان‌ قیمت برای کارگران شهرداری در بافت‌های فرسوده تنظیم کند. البته در این راه شهرداری هم باید برای باز کردن معابر اقدامات لازم را انجام دهد.

به گفته سرخو این کار با ۲هدف دنبال می‌شود: اول آنکه بافت‌های فرسوده نوسازی می‌شوند و دوم این که تعاون‌های مسکن با کمک‌های لازم می‌توانند از همان مجموعه‌های فرسوده در قالب تعاونی مسکن کارگری نسبت به خرید زمین و احداثمسکن اقدام کنند.

سرخو عضو شورای شهر تهران به ساماندهی کارگران فصلی نیز اشاره کرد و گفت: این کار به سرانجام خوبی رسیده و در آینده نزدیک شهروندان می‌توانند برای استفاده از خدمات کارگران فصلی به خانه‌هایی تحت عنوان خانه‌های عمران در محلات مراجعه کنند. در این خانه‌ها کارگران آموزش‌دیده وجود دارند که بیمه آنها نیز در حال پیگیری است.

در ادامه این جلسه نمایندگان اتحادیه کارگران و شوراهای اسلامی کار و همچنین انجمن‌های صنفی کارگران شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن، مشکلات و دغدغه‌های خود را از جمله در زمینه همسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران و کارکنان و همچنین قراردادهای جذب نیروی انسانی بیان کردند.

گفتنی است؛ در این جلسه نمایندگان حاضر اصلی‌ترین دغدغه‌های کارگران شهر تهران و کارکنان مربوطه را بیان کردند تا فراکسیون در جهت رفع آنها گام بردارد. هدف فراکسیون کارگری همانطور که رئیس آن محسن سرخو بیان کرد حل مسائل کارگری پایتخت در بخشی که به شورای شهر و شهرداری مربوط است، همچنین مشکلات سایر کارگران تهران در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز