خبرگزاری کار ایران

در یکصدو چهاردهیمن جلسه شورا صورت گرفت؛

تصویب لایحه تشویقی برای حصول درآمدهای پایدار شهری

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۰۷۱

چنانچه این تبصره به طور صحیح به مرحله اجرا برسد، اثر گذاری آن در حصول درآمدها بین ۵۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

لایحه " دستورالعمل اجرایی تبصره سی و دوم مصوبه سال ۹۳ شهرداری تهران " که ماهیت انگیزشی با هدف تشویق و ترغیب در حصول در آمدهای پایدار شهرداری تهران را دارد به تصویب اعضا شورا رسید.

به گزارش ایلنا از ادراه کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ علی رضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه " دستورالعمل اجرایی تبصره سی و دوم مصوبه سال ۹۳ شهرداری تهران با اشاره به ماهیت انگیزشی این تبصره افزود: تبصره ۳۲ با هدف تشویق و ترغیب در حصول در آمد های پایدار شهرداری تهران از جمله تحقق عوارض ناشی از ارزش افزوده است که تاثیر قابل توجهی در بودجه خواهد داشت. این تبصره در بودجه سنواتی گنجانده شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تاکید بر اهمیت اجرای این تبصره افزود: در این تبصره آمده است چنانچه افزایش وصولی عوارض ناشی از در آمد های پایدار در سال ۹۳ نسبت به وصولی سال ۹۲ بیشتر باشد ۲ درصد از این مابه التفاوت تا سقف ۸ میلیارد تومان در سرفصل های تحت عنوان کمک به آموزش، تبلیغات و پاداش انگیزشی کارکنان موثر در وصول در آمد های پایدار شاغل در مناطق، نواحی و ستاد های شهرداری و همچنین پرداخت جوایز به شهروندان خوش حساب تهرانی و سایر دستگاه ها و عوامل موثر در وصول مطالبات به نسبت سهم هر بخش هزینه شود.

دبیر همچنین تاکید کرد که دستور العمل پرداختی های این تبصره باید به شورا ارائه شود.

وی افزود: چنانچه این تبصره به طور صحیح به مرحله اجرا برسد، اثر گذاری آن در حصول درآمدها بین ۵۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

همچنین محسن سرخو رییس کمیته حمل و نقل شورا در جریان بررسی لایحه فوق خاطر نشان کرد: تدوین چنین تبصره ای در بودجه سنواتی کار خوبی است اما در لیست ردیف هایی که در درآمد های پایدار شهرداری تهران موثر اند. اسامی شغل ها و محل های درآمدی دیده می شود که خود آن واحد ها دچار مشکلات عدیده مالی اند و اگر بسته های تشویقی این تبصره باعثشود که این موسسات تحت فشار و احیانا پلمپ قرار بگیرند پیشنهاد اصلاح حذف برخی ردیف های درآمدی را دارم، چرا که تنها موردی که در این تبصره به آن تاکید شده مربوط به عوارض ناشی از مالیات بر ارزش افزوده است.

در ادامه بررسی لایحه مذکور احمد دنیا مالی و رحمت الله حافظی نیز پیشنهاد تغییر درصد های اختصاصی ناشی از این سهم را خواستار شدند.

در متن این تبصره پیشنهاد شده است که از ۲ درصد سهم در نظر گرفته شده از افزایش وصولی ها سهم پاداش انگیزشی به میزان ۵۰ درصد، سهم تبلیغات و آموزش ۲۵ و سهم جوایز خوش حسابی ۲۵ درصد باشد.

احمد دنیا مالی پیشنهاد تغییر این سهم را به ترتیب ۴۰ درصد، ۲۰ درصد و ۴۰ درصد ارائه کرد.

رحمت الله حافظی نیز پیشنهاد داد سهمیه های اعلام شده به ۲۵، درصد، ۲۵درصد و ۵۰ درصد تغییر کند.

به اعتقاد حافظی در بخش خوش حسابی ها چون منافع مردم در میان است بهتر است بسته های تشویقی تا ۵۰ درصد ارائه شود.

علی صابری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز یادآور شد: شکل کمک ما به سازمان های خارج از شهرداری تهران فلسفه تدوین این تبصره بوده است. بنابراین بودن این تبصره و اشراف سالانه شورا بر اجرای آن برای کمک به درآمدزایی مفید است.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی این لایحه تاکید کرد: اینکه گفته می شود روح حاکم بر این تبصره مربوط به عوارض ناشی از مالیات بر ارزش افزوده است کاملا درست است چراکه سهم درآمدی شهرداری تهران از این ردیف حدود ۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود در حالیکه درآمد حاصل از عوارض شهری که شهروندان پرداخت می کنند کمتر ۵۰۰ میلیارد تومان است این در حالی است که ابزار مدیریت و تضمینی برای حصول عوارض شهری وجود ندارد. بنابراین پیشنهاد ارائه بسته تشویقی تحت عنوان جایزه خوش حسابی را نیز شورای شهر تهران مطرح کرد و تا حدودی هم تاثیر گذار بود.

در نهایت اعضا شورا لایحه " دستورالعمل اجرایی تبصره ۳۲ بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران " را به تصویب رساندند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز