خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم باید در جریان معاملات شهرداری قرار بگیرند

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۳۵۳

تمام معاملات شهرداری به ویژه در زمینه املاک باید به طور شفاف به مردم اطلاع‌ رسانی شود / چنانچه موضوعی از چشم مردم پوشیده شود، در واقع خیانت به حق مردم است.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مهندسین مشاور نباید به طور انحصاری به شهرداری بیایند و خانه‌زاد شوند، بلکه باید هوای تازه و مشاورین جدید وارد شهرداری شود.

محسن سرخو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با یادآوری اینکه امسال اولین سال برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران است که اهداف کیفی و کمی به طور دقیق در آن لحاظ شده است، افزود: به ویژه در حوزه حمل و نقل جهت گیری ما در شورای چهارم این بوده که سالانه سی کیلومتر مترو به بهره برداری برسد، سالی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان شود و ۴۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های فرسوده نیز به طور کامل نوسازی شود.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه خودروهای دیزلی همانند اتوبوس‌ها و کامیون‌ها باید مجهز به فیلتر جذب دوده و موتورسیکلت‌های تهران نیز باید تبدیل به موتورهای برقی شوند، افزود: اینها پیش بینی‌هایی است که در برنامه پنج ساله گنجانده شده و امسال نیز اولین سال این برنامه است و امیدوار هستیم که با بودجه‌هایی که اختصاص داده شده، این کار تحقق پیدا کندو از این به بعد کار نظارتی شورا قوی‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از دوستان هر تذکری که در شورا داده می‌شود را به حساب مسائل سیاسی می‌گذارند، بطوریکه در فاز تخصصی نیز مقداری دچار مشکل می‌شوند، افزود: اعتقاد من این است که همه عملیات شهرداری تهران باید به صورت شفاف به اطلاع مردم برسد، چرا که ما منتخبین مردم هستیم و خود را مدیون مردم می‌دانیم و اعتقاد داریم؛ چنانچه موضوعی از چشم مردم پوشیده شود، در واقع خیانت به حق مردم است.

سرخو تاکید کرد: اگر معامله‌ای در شهرداری صورت بگیرد و یک زمین تجاری مطلوب را ارزان به جایی دیگر بفروشند، باید حتما به اطلاع مردم برسد و بر این اساس دوستان نباید در شورا برآشفته شوند که چرا می‌خواهیم به مردم اطلاع رسانی کنیم و یا اینکه در جلسات در مورد مسائل مختلف سوال می‌کنیم و تذکر می‌دهیم، زیرا همه این‌ها در راستای احقاق حقوق مردم است.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ما اعتقاد داریم تمام معاملات شهرداری به ویژه در زمینه املاک باید به طور شفاف به مردم اطلاع رسانی شود و عمده معاملات شهرداری از طریق مناقصات و مزایده‌ها صورت پذیرد تا مردم دقیقا در جریان این معاملات قرار بگیرند.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ما مطلقا اعتقاد نداریم که مهندسین مشاور به طور انحصاری به شهرداری بیایند و خانه‌زاد شوند، لذا باید هوای تازه و مشاورین جدید وارد شهرداری شود تا مردم احساس کنند که به شکل محسوسی تغییرات به نفع آن‌ها و رفاه آن‌ها صورت می‌پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز