خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران گفت‌وگو با ایلنا:

بیش از۶۰ درصد تصادفات ناشی از نقص فنی در ترمز و موتور اتومبیل‌هاست

کد خبر : ۲۲۵۹۴۱

۳۰ الی ۳۵ درصد از تصادفات ناشی از نقص فنی در ترمز‌ها و همین مقدار از تصادفات نیز ناشی از نقص فنی در موتور‌هاست.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد تصادفات ناشی از نقص فنی در ترمز و موتور اتومبیل‌هاست، گفت: متاسفانه حدود ۷۰ درصد ظرفیت مراکز معاینه فنی خالی است.

ولی‌ آذروش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد مراکز معاینه فنی خودرو‌ها در شهر تهران گفت: ما ۱۴ مرکز تمام اتوماتیک در شهر تهران داریم که با ظرفیت ۴۰ خط به خودروهای سواری، ۸ خط به وسایل نقلیه سنگین و با ۱۰ خط به موتورسیکلت‌های موجود در شهر تهران خدمات ارائه می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه حدود ۷۰ درصد ظرفیت مراکز معاینه فنی خالی است و مراجعان کمی در این مراکز حضور پیدا می‌کنند که امیدوارم با تغییر قانون الزام دریافت برگه معاینه فنی از ۵ سال به ۲ سال توسط پلیس شاهد حضور بیشتر مردم در این مراکز باشیم.

آذروش ادامه داد: بیش از ۳۰ الی ۳۵ درصد از تصادفات ناشی از نقص فنی در ترمز‌ها و همین مقدار از تصادفات نیز ناشی از نقص فنی در موتور‌ اتومبیل‌هاست، که اگر این مشکلات حل شود؛ شاهد کاهش آلودگی هوا، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در سطح شهر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تاکید ستاد مرکزی معاینه فنی بر اخذ برگه معاینه فنی از مراکز مجاز برای صدور مجوز طرح ترافیک است، گفت: مراکز معاینه فنی تهران مجهز به دروبین‌های پلاک‌خوان هستند که وجود این دوربین‌ها، امکان تخلفات را به حداقل می‌رسانند.

آذروش ادامه داد: مراکز معاینه فنی خارج از تهران یکی از مباحثمهم و اصلی این ستاد و پلیس راهنمایی و رانندگی است، زیرا برخی از آنها بدون رعایت اصول فنی اقدام به صدور برگه معاینه فنی می‌کنند.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی افزود: بیشتر مباحثمربوط به تخلفات خرید و فروش برگه‌های معاینه فنی نیز مربوط به مراکز خارج از تهران است که دستگاههای قضایی و پلیس باید با این مراکز برخورد کنند، زیرا هر گونه اهمال در این زمینه بازی کردن با جان و مال مردم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز