خبرگزاری کار ایران

بایسته‌های سیاستگذاری فرهنگی در ارتباط با سبک زندگی در تهران

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۳۶۹

در میان وجوه مختلف سبک ‌زندگی، آن وجوهی که در ارتباط با برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران قرار می‌گیرد، مدنظر است.

کتاب بایسته‌های سیاستگذاری فرهنگی در ارتباط با سبک زندگی در تهران منتشر شد.

به گزارش ایلنا؛ تهران پایتخت دویست ساله ایران اگرچه چندان در حفظ خاطره‌های شهری موفق نبوده است، لیک تنوع‌ آن هم نشان از مرکز کشوری با تنوع فرهنگی را دارد و هم کشوری با فراز و نشیب‌های بسیار این دویست ساله، چنان که با تردی گذرا نیز می‌توان زبان‌های چند و گویش‌های متعددی را شنید و از سلوک و پوشش شهروندان، تنوع ذائقه‌های فرهنگی ایشان را بازیافت؛ گویی هنوز برخی مشرب مشیرالدوله را دارند، برخی به سخن تقی‌زاده باور و برخی دیگر در پی مرحوم نوری نگران سنت هستند. یک فریم از هر گوشه این شهر گواه این تنوع است.

در این بین، شهرداری تهران اکنون عمده‌ترین سازمان بوروکراتیک فعال در عرصه فرهنگی تهران است که نقش آن حتی با سازمان‌هایی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قابل مقایسه نیست. هزاران برنامه فرهنگی و اجتماعی از جشنواره‌های متعدد گرفته تا فعالیت‌های گوناگون هنری و هزاران فضای فرهنگی همچون فرهنگ‌سراها برخی از دلایلی است که اهمیت شهرداری تهران در سیاست‌گذاری فرهنگی شهر را نشان می‌دهد.

این پژوهش در پی تأملی بر سیاست‌های شهری در ارتباط با سبک زندگی شهروندان است. در میان وجوه مختلف سبک ‌زندگی، آن وجوهی که در ارتباط با برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران قرار می‌گیرد، مدنظر است.

همچنین این طرح بر تفریق میان مناطق مبتنی است؛ بدان معنا که رویکرد شهرداری در مناطق مختلف ۲۲ گانه تهران و همچنین در ارتباط با نسل‌ها و زنان و مردان، چگونه باید تنوع پذیرد.

علاقمندان می‌توانندجهت تهیه و دانلود رایگان این کتاب به پرتال مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرتهران مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز