خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفتگو با ایلنا:

هویت محله‌ای در تهران تقویت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۱۹۱

زمانی که افراد با نام محلهٔ خودشان شناخته می‌شدند، شاهد آسیب‌های اجتماعی کمتری در شهر بودیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران از انتشار کتاب ساختار‌شناسی محلات در راستای تقویت هویت محله‌ای در تهران خبر داد.

حجت الاسلام میثم امرودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد برنامه‌های معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری تهران در حوزه سلامت، گفت: برنامه‌هایی در ۴ محور سلامت اجتماعی، سلامت روحی، سلامت معنوی و حساس کردن مردم نسبت به سلامتشان برای اداره کل سلامت این معاونت تعریف شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا و برای حفظ سلامت مردم حدود۲۲۰۰ایستگاه سلامت در شهر ایجاد شده که در این اماکن مریبان ورزش برای انجام ورزش صبحگاهی حضور دارند. همچنین شهروندان می‌توانند با دقایقی پیاده روی خود را به ست‌های ورزشی موجود در شهر برسانند و از آن‌ها استفاده کنند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه سالن‌های ورزشی در تهران نسبت به توان و اعتبارات شهرداری کم نظیر هستند، افزود: اکنون نزدیک به ۷۰ فضای آبی ورزشی در شهر وجود دارد.

امرودی همچنین به نقش ارتباط بین شهروندان در سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: سراهای محله برای تقویت هویت محله‌ای ایجاد شده‌اند زیرا تجربه نشان داده در زمانی که افراد با نام محلهٔ خودشان شناخته می‌شدند، شاهد آسیب‌های اجتماعی کمتری در شهر بودیم. کتاب ساختار‌شناسی محلات نیز در همین راستا چاپ شده و اکنون آماده توزیع است.

وی تصریح کرد: علاوه بر هویت محلی تقویت هویت ایرانی، انقلابی و دینی نیز با نصب نماد پرچم ایران در سطح شهر، نامگذاری اماکن به نام شهدا، ایجاد باغ موزه دفاع مقدس و حمایت از مساجد نیز در دستورکار ما قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز