خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به ایلنا خبر داد:

تبدیل منطقه ۱۲به مرکز گردشگری در تهران / برنامه‌هایی در حوزه ازدواج در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۳۷

با توجه به خانه‌های قدیمی و آثار باستانی که در برخی محلات این منطقه قرار دارد، درصدد هستیم طی برنامه‌ای دو ساله این محلات را به یکی از مراکز گردشگری تهران تبدیل کنیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تبدیل منطقه ۱۲ به مرکز گردشگری شهر تهران تا دو سال آینده خبر داد.

حجت الاسلام میثم امرودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد اهم برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر برای منطقه ۱۲ تهران که منطقه ویژه‌ای است، برنامه‌هایی در نظر داریم برای نمونه با توجه به خانه‌های قدیمی و آثار باستانی که در برخی محلات این منطقه قرار دارد درصدد هستیم طی برنامه‌ای دو ساله این محلات را به یکی از مراکز گردشگری تهران تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس تفاهم‌نامه و تعهداتی که با سازمان نهضت سوادآموزی داریم قرار است در منطقه ۱۲ به صورت پایلوت، برنامه‌هایی را انجام دهیم.

به گفته وی اکنون شهرداری تهران مسئولیت ۴۴ مدرسه به صورت هیات امنایی را در این منطقه تقبل کرده و عضو هیات امنای آنها ست و برنامه‌های ویژه‌ای را نیز برای سال تحصیلی ۹۴-۹۳ در این مدارس دارد.

امرودی با اعلام اینکه قرار است در این منطقه برای افراد ترک تحصیل کرده دوره‌های آموزش مقدماتی برگزار شود، افزود: پس از آمادگی این افراد، تمهیداتی صورت خواهد گرفت تا بتوانند در مراکزی به ادامه تحصیل مشغول شوند.

وی ادامه داد: همچنین انجام برنامه‌های دیگری در منطقه ۱۲ در زمینه اوقات فراغت، ‌امنیت و به طور خاص ازدواج در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران همچنین به ساخت ۴۰۰ مسجد در شهر تهران اشاره کرد و گفت: تاکنون ساخت ۱۲۴ مسجد در تهران انجام شده است و براساس برنامه‌ریزی‌های این معاونت قرار است که مسائل مربوط به تملک زمین تا پایان امسال برای مساجد باقی‌مانده صورت گرفته شود تا در سه سال آینده شهرداری تهران بتواند تمامی ۴۰۰ مسجد را به شهر تهران هدیه کند در هفته آینده نیز یکی از این مساجد در منطقه ۲۰ تهران افتتاح خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز