خبرگزاری کار ایران

اولتیماتوم استانداری تهران به میدان میوه و تره‌بار

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۳۰۷

تکالیف شهرداری باید به طور کامل احصاء شود و اگر قرار است ۱۴۰۰ غرفه در میدان مرکزی فعالیت کنند باید وضعیت مشخصی داشته باشند.

معاون استاندار تهران بر تعیین تکلیف جواز و وضعیت مالکیت غرفه‌های میدان مرکزی میوه و تره بار تاکید کرد و گفت: تکالیف شهرداری باید به طور کامل احصاء شود و اگر قرار است ۱۴۰۰ غرفه در میدان مرکزی فعالیت کنند، باید وضعیت مشخصی داشته باشند.

به گزارش ایلنا، نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران با موضوع بررسی و ساماندهی وضعیت میدان میوه و تره‌بار با حضور نعمت الله ترکی، معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری و جمعی از مدیران ادارات عضو کارگروه برگزار شد.

معاون استاندار در این جلسه با اشاره به ورود ستاد تنظیم بازار کشور به موضوع ساماندهی وضعیت میادین میوه و تره بار از جمله در استان تهران گفت: با این اقدام، برای اجرای برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کارگروه استانی باید منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور بمانیم و تا اعلام دستورالعمل، هر یک از دستگاه‌های استانی گزارش جامعی از اقدامات انجام شده تا امروز در ساماندهی وضعیت میدان میوه و تره بار ارایه دهند.

ترکی ادامه داد: در حدود دو ماه فعالیت دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس راهور، نیروی انتظامی، تعزیرات استان تهران و مسئولان صنعت، معدن و تجارت، اقدامات مثبت و نتیجه بخشی در رسیدگی به وضعیت میادین میوه و تره بار به خصوص میدان مرکزی انجام شده است که با ورود ستاد تنظیم بازار کشور به این بخش گزارش دستگاه‌ها ارایه خواهد شد تا در صورت برنامه ریزی ستاد کل، اقدامات انجام شده استانی مجددا تکرار نشود.

معاون استاندار تهران بااشاره به اینکه تعیین تکلیف دستگاه‌ها برای ورود به ساماندهی میدان مرکزی میوه و تره بار اهمیت زیادی دارد، گفت: ‌ تکالیف شهرداری باید به طور کامل احصاء شود و اگر قرار است ۱۴۰۰ غرفه در میدان مرکزی فعالیت کنند باید وضعیت مشخصی داشته باشند.

وی افزود: ‌ در تعیین وضعیت ملکی حجره‌ها از نظر مالک و مستاجر و تعیین تکلیف حدود حجره‌ها و غرفه‌ها در میدان مرکزی از سوی شهرداری کوتاهی شده است که باید به درستی از سوی متولی امر انجام شود.

به گفته ترکی ساماندهی وضعیت ظاهری و فیزیکی میدان مرکزی در اولویت اقدامات قرار دارد و پس از اجرای مناسب سازی‌ها و تعیین تکلیف غرفه‌ها سایر اقدامات کنترلی معنا پیدا می‌کند.

معاون استاندار تهران در این جلسه بر تعیین تکلیف قانونی همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری در موضوع ساماندهی وضعیت میدان میوه و تره بار تاکید کرد.

رییس کارگروه تنظیم بازار استان تهران اجرای کنترل بر بازار میدان اصلی میوه و تره بار تهران را تا امروز مناسب ارزیابی کرد و افزود: ‌لازم است دستورالعملی با همکاری اعضای کارگروه تنظیم بازار استان تنظیم شود و به ستاد مرکزی تنظیم بازار کشور ارایه شود تا پس از ورود ستاد مرکزی ادامه اقدامات کارگروه استانی انجام شود.

گفتنی است، الزام حجره داران میدان مرکزی میوه و تره‌بار به نصب مجوز در داخل حجره، یکپارچه‌سازی فاکتورهای ارایه شده از سوی غرفه‌داران میوه و تره بار و تعیین تکلیف وضعیت ملکی غرفه‌ها از جهت مالکیت و استیجاری از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز