خبرگزاری کار ایران

انتشار مجموعه ۷ جلدی قوانین شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۸۴۳

با بهره‌مندی از منابع انسانی و ظرفیت‌های تخصصی درون و برون سازمانی و با همکاری اداره کل تدوین قوانین و امور شورای شهرداری، مجموعه کامل قوانین و مقررات شهرداری‌ها» انتشار یافت.

مجموعه ۷ جلدی قوانین و مقررات شهرداری تهران در حوزه‌های تخصصی شامل حوزه‌ مالی و اداری، بودجه، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و شهرسازی، معماری، اراضی و املاک توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران چاپ و منتشر شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، بابک نگاهداری، رئیس مرکز با بیان این مطلب گفت‌: در طول سال‌های متمادی، تصویب و ابلاغ قوانین متعدد و متکثر مرتبط با شهرداری و مدیریت شهری که در برخی موارد از تلاقی و توازی شکلی و محتوائی نیز برخوردار می‌باشد، موجب شد که نسبت به تدوین و انتشار مجموعه ۷ جلدی قوانین و مقررات شهرداری تهران اقدام عملی صورت گیرد.

وی عنوان کرد‌: نتیجه‌ استمرار قانونگذاری، تصویب و وضع فزاینده قوانینی که همه ساله در مجموعه‌های قانونی انباشته می‌شود منجر به وضع هزاران عنوان قانونی در سال‌های متمادی می‌گردد و با اجرای قوانین جدید، بسیاری از قوانین پیشین از حیطه‌ اجرا خارج می‌شوند و تأثیر و قابلیت استناد خود را در مناسبات جدید اجتماعی از دست می‌دهند. روشن است که استمرار چنین جریانی نه فقط مجریان قانون را در اجرای آن دچار سردرگمی می‌نماید بلکه امر تحقیق و حتی قانونگذاری را با چالش‌های عمده روبرو می‌سازد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت‌: حال با توجه به تعدد و تکثر موجود در قوانین مرتبط در موضوعات واحد، نیاز به پیراستن قوانین و مقررات از مواد منسوخه و دسترسی به قوانین عاری از تعارض و تغایر با سایر قوانین دل‌مشغولی عمدهٔ مجریان، کاربران و کار‌شناسان بوده است تا بتوان از دل قوانین متراکم، قوانین مجری را استخراج کرد و به مرحلهٔ اجرا درآورد.

نگاهداری تصریح کرد‌: بدیهی است حجم بالای قوانین و اجرای قوانینی که ممکن است تعارض داشته و یا با قانون دیگری مغایر باشند، پیامدهای غیر قابل جبرانی را به دنبال داشته و سردرگمی مجریان امر و حتی شهروندان را در اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم و دولت و شهرداری‌ها ایجاد ‌نماید. ضمن آنکه عواقب ناخواسته و سوئی را در جامعه و اذهان مردم به جا خواهد گذاشت. از این رو عملیات تنقیح، امری ضروری و اجتناب ناپذیر بود.

وی افزود‌: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به عنوان نهاد علمی و پژوهشی شهرداری تهران، در قالب یک پروژهٔ پژوهشی و طی یک فرایند علمی به ویژه با دسته‌بندی موضوعات و سرفصل‌های اصلی، نسبت به بررسی و واکاوی همه جانبهٔ کلیه‌ قوانین و مقررات مربوط به شهرداری و شناسایی موارد ناسخ و منسوخ اهتمام ورزید. و با بهره‌مندی از منابع انسانی و ظرفیت‌های تخصصی درون و برون سازمانی و با همکاری اداره کل تدوین قوانین و امور شورای شهرداری، مجموعه کامل قوانین و مقررات شهرداری‌ها» انتشار یافت.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در خصوص عناوین مجموعه ۷ جلدی قوانین و مقررات شهرداری تهران گفت‌: هفت مجلد در حوزه‌های تخصصی شامل حوزه‌های مالی و اداری، بودجه، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و شهرسازی، معماری، اراضی و املاک تدوین و انتشار یافت که در اختیار واحد‌های شهرداری و هم چنین افراد حقیقی و حقوقی و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز