خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفتگو با ایلنا:

اجازه بروز چالش میان شورای شهر و شهرداری را نمی‌دهم / چمران و مسجد جامعی کاندیدای ریاست شورا هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۰۱۲

سروری و طلایی تمایلی برای کاندیداتوری ندارند / مهمترین حسن مسجد جامعی ارتباط با دولت است / افزایش تخصیص اعتبار خانه دار شدن کارمندان شهرداری تا سقف ۲۰ میلیارد تومان محتمل است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: هیچ‌گاه نمی‌گذارم بین شورای شهر و شهرداری چالش و درگیری ایجاد شود.

علیرضا دبیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد ارتقای شغلی زنان در شهرداری تهران در پی استفاده نکردن از آنها در مشاغل دفتری گفت: دو حالت دارد یا قرار است از پست‌های موجود برای ارتقای شغلی زنان استفاده شود و یا اینکه می‌خواهند پست‌های جدیدی برای آنها در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: در حالت اول از آنجا که همه پست‌ها مشخص است، مشکلی وجود ندارد اما در حالت دوم به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران باید بگویم که باید ساختار جدیدی طراحی شود.

برای یک پست به اندازه کافی مازاد نیرو وجود دارد

این عضو شورای شهر تهران یادآور شد: البته باید به این نکته اشاره کنم که در همه ادارات برای یک پست به اندازه کافی مازاد نیرو وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای شغلی همیشه برای زنان بوده و هست، افزود: در جایی خواندم که دیگر زنان در شهرداری تهران ارتقا پیدا نمی‌کنند و می‌خواهند زنان را در حصر ببرند، در حالی که اصلا اینطور نیست.

شهرداری مکلف به ارتقا شغلی کارمندان خود است

دبیر با بیان اینکه هر فردی شرایط لازم را داشته باشد به طور حتم ارتقا شغلی پیدا خواهد کرد، افزود: زمانی می‌توان در مشاغل برای خانم‌ها یا آقایان محدودیت ایجاد کرد که اثبات شود هر یک از آنها قادر به انجام امور مربوطه نیستند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: یک بند در برنامه ۵ ساله وجود دارد که شهرداری را مکلف به ارتقا شغلی کارمندان خود کرده است و بودجه آن هم مشخص است.

وی در پاسخ به این سوال که زنان با تغییرات شغلی در شهرداری به چه جایگاهی ارتقا پیدا خواهند کرد، افزود: این را باید از شهرداری سوال کنید، اما به نظر می‌رسد فردی که جا به جا می‌شود، اگر هم ارتقا شغلی پیدا نکند، حداقل پست هم ارز خود را می‌گیرد.

کار نه با درگیری که با رفاقت پیش می‌رود

دبیر در پاسخ به این سوال که شورای شهر به این مسئله ورود نمی کند، افزود: کار نه با درگیری که با رفاقت پیش می‌رود، البته نباید با رفیق بازی از مسئله‌ای بگذریم، بلکه باید به گونه‌ای برخورد کرد که نه مانع انجام کاری شد و نه اجازه داد هر کاری انجام شود.

وی تصریح کرد: از روز اول شروع به کار شورای شهر چهارم گفته‌ام و الان هم تاکید می‌کنم، تا جایی که بتوانم تلاش می‌کنم بین شورای شهر و شهرداری چالش و درگیری به وجود نیاید.

دبیر با تاکید بر لزوم تعامل بین شورای شهر و شهرداری گفت: زمانی که شورای شهر به درستی مسئله ای را مطرح می‌کند باید تلاش کرد که آن مسئله برطرف شود و زمانی هم شهرداری نیاز به کمک شورای شهر دارد نباید از آن دریغ کرد، زیرا این نهاد به مردم خدمات ارائه می دهد و نباید بگذریم کار مردم بر زمین بماند.

کارمندان زن شهرداری هم خانه دار می‌شوند

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه اخیر شورای شهر تهران مبنی بر اختصاص ده میلیارد تومان برای خانه دار شدن کارمندان شهرداری شامل کارمندان زن هم می‌شود، افزود: مگر ممکن است که وام خانه دار شدن به به زنان تعلق نگیرد. این وام به کارمندان شهرداری اعم از زن و مرد در صورت داشتن شرایط لازم تعلق خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شهرداری تهران آیین نامه اجرایی این مصوبه را تدوین خواهد کرد و براساس آن مشخص می‌شود، به چه کارمندانی وام خانه دار شدن باید تعلق ‌گیرد.

افزایش تخصیص اعتبار خانه دار شدن کارمندان شهرداری تا سقف ۲۰ میلیارد

دبیر با اشاره به اینکه طی صحبت‌هایی که با بانک شهر شده است، افزایش این اعتبار تا سقف ۲۰ میلیارد تومان محتمل است، افزود: مطمئن باشید که اولویت با خانم و یا آقا نیست و با افرادی خواهد بود که خانه ندارند.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید براینکه کارمندان شهرداری خدوم هستند و باید به آنها رسیدگی شود، افزود: بر این اعتقادم که اگر فردی در خانه خود ناراضی باشد در بیرون هم هر تلاشی کند بی‌فایده خواهد بود، از همین رو در شورای شهر از همکاران خواهش کردیم که این مصوبه را برای خانه دار شدن کارمندان شهرداری داشته باشیم.

کاندیداتوری چمران و مسجد جامعی جدی‌تراست

دبیر همچنین در مورد کاندیداهای احتمالی انتخابات پیش روی ریاست شورای شهر تهران گفت: به نظر من کاندیداتوری آقایان چمران و مسجد جامعی در این انتخابات جدی‌تر است اما هنوز به طور رسمی جلساتی در این زمینه برگزار نشده است و به زودی این اتفاق می‌افتد.

سروری و طلایی تمایلی برای کاندیداتوری ندارند

وی در مورد کاندیداتوری احتمالی پرویز سروری و مرتضی طلایی در انتخابات ریاست شورای شهر تهران گفت: در مورد این اسامی که نام بردید، بحثهایی صورت گرفته است، اما همانطور که گفتم کاندیداتوری آقایان چمران و مسجد جامعی جدی‌تر است.

دبیر خاطر نشان کرد: در مورد آقایان سروری و طلایی باید بگویم تا آنجایی که من می‌دانم آنها تمایلی برای کاندیداتوری ندارند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در انتخابات ریاست شورا رقابت بین کاندیداهای مطرح خیلی نزدیک خواهد بود، به طوری که تا زمان برگزاری انتخابات نمی‌توان پیش بینی کرد که چه فردی رئیس شورای شهر می‌شود.

مهمترین حسن مسجد جامعی ارتباط با دولت است

وی همچنین در مورد عملکرد این دوره از ریاست شورای شهر تهران تصریح کرد: هر انسانی نقاط مثبت و منفی دارد و درمورد آقای مسجد جامعی باید بگویم که مهمترین حسن ایشان ارتباط با دولت است که البته ما هنوز کمک دولت به مدیریت شهری را ندیده‌ایم.

وی افزود: در دوره مدیریت آقای مسجد جامعی بر ریاست شورای شهر تهران چند وزیر به صحن شورا آمدند که این به دلیل حضور ایشان در ریاست شورا بود اما در مورد نقدهایی که به آقای مسجد جامعی دارم با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست شورا هستیم ترجیح می‌دهم، چیزی نگویم.

هزینه کرد‌های شهرداری خیلی جا‌ها درست است

دبیر در پاسخ به این سوال که به عنوان رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر تهران هزینه کردهای شهرداری تهران را چطور ارزیابی می‌کنید، افزود: خیلی جا‌ها درست هزینه می‌شود و البته ممکن است در برخی جا‌ها ایراداتی هم وارد باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: دربرخی موارد باید صرفه جویی کنیم و به طور مثال نباید آنقدر سیمنار و همایش برگزار شود، مگر اینکه واقعا نیاز باشد.

وی با تاکید براینکه شهرداری باید در موضوع جداول بهتر عمل کند، افزود: اکنون در شهرداری اقدامی در حال انجام است که براساس آن مشخص می‌شود، کدام خیابان چه سالی آسفالت شده است تا خیابانی به اشتباه سالی یکبار آسفالت نشود و به یک معنا برای خیابان‌های شناسنامه در نظر گرفته می‌شود.

در جایی که سیستم نباشد، تخلف صورت می‌گیرد

دبیر با تاکید براینکه در جایی که سیستم نباشد، تخلف صورت می‌گیرد، افزود: همه انسان‌ها خوب هستند و درجایی که سیستم ایراد داشته باشد، آنها بد می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که راهکار شما برای اصلاح سیستم چیست، گفت: باید زمان بگذاریم تا مشخص شود در کجاهای سیستم ایراد وجود دارد و اکنون کاری که در بودجه عملیاتی می‌کنیم در همین راستا است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در آنجا مشخص شده است که چرا ساخت یک سرویس بهداشتی در منطقه یک به طور مثال ۵.۲ میلیون تومان در می‌‌آید و ساخت همین سرویس بهداشتی در منطقه دو به طور مثال ۴ میلیون تومان می‌شود و درصدد شفاف سازی همه این مسائل هستیم.

شهرداری ‌حساب و کتاب دارد

وی با اشاره به اینکه سیستم نظارتی در نظر گرفتیم که به صورت پایلوت در منطقه یک در حال اجراست، افزود: به طور حتم سیستم نظارت شورای شهر تهران در آینده بهتر خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به برخی شائبه‌ها درباره استفاده از بودجه شهرداری تهران در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهرداری آنقدر بی‌حساب وکتاب نیست که از اعتبار آن بابت انتخابات هزینه شود، چرا که شهرداری حسابرس دارد و همچنین شورای شهر بر این نهاد نظارت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز